تولید ۳ هزار محتوای مهارتی و آموزشی در پایگاه‌های اوقات فراغت تابستانه در فارس
کد خبر: 3914472
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲

تولید ۳ هزار محتوای مهارتی و آموزشی در پایگاه‌های اوقات فراغت تابستانه در فارس

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس از تولید 3 هزار محتوای آموزشی با محوریت مهارت‌افزایی در پایگاه‌های اوقات فراغت تابستانه در فارس خبر داد و گفت: مهارت‌آموزی حلقه مفقوده‌ای است که باید در آموزش و پرورش به یک گفتمان غالب برای تربیت نسل آینده تبدیل شود.

به گزارش ایكنا از فارس،‌ جهان‌بخش بانشی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس امروز، 13 مردادماه در جلسه ستاد فعالیت‌های تابستانی آموزش و پرورش استان، بر لزوم توجه به برنامه‌های اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان تأکید کرد و گفت: امسال با توجه به وضعیت قرمز شیوع کرونا در فارس، فعالیت پایگاه‌های اوقات فراغت در استان در قالب گروه‌های شبکه شاد ایجاد شده است .

وی افزود: بر همین اساس پایگاه‌های اوقات فراغت تابستانه، اقدام به تولید 3 هزار محتوای آموزشی با محوریت مهارت‌افزایی برای آموزش دانش‌آموزان كرده است.

بانشی، یکی از ضعف‌های نظام تعلیم و تربیت را عدم مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان دانست و افزود: در بحث تربیت دانش‌آموزان به موضوع مهارت‌آموزی کمتر توجه شده است و اوقات فراغت فرصتی است برای اولیا و مربیان آموزش و پرورش تا با تشویق دانش‌آموزان به مهارت‌آموزی، افرادی خودساخته را تربیت کنند.

وی با بیان اینکه ما به دنبال شعار «هر دانش‌آموز یک مهارت در بستر شبکه آموزشی دانش‌آموزان (شاد)» هستیم، گفت: بیش از 2 هزار پایگاه اوقات فراغت در قالب شبکه شاد فعالیت خود را در سطح استان آغاز کرده‌اند و دانش‌آموزان را با مهارت‌های مختلف آشنا می‌کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس در ادامه با اشاره به اینکه اثر بخشی این فعالیت‌ها نسبت به کمیت آنان در اولویت است، از اجرای طرح نظارتی بر پایگاه‌های مجازی اوقات فراغت خبر داد و افزود: انتظار ما این است که فعالیت در این پایگاه‌ها به گونه‌ای باشد که اثربخشی و کارایی مطلوب را برای دانش‌‌آموزان به همراه داشته باشد.

سعید خادمی، رئیس اداره فرهنگی هنری آموزش و پرورش فارس نیز در این جلسه برنامه‌های اوقات فراغت را موجب اعتلای شخصیت روانی و بهداشتی دانش‌آموزان برشمرد و گفت: اوقات فراغت یک سوم دوران تحصیل دانش‌آموزان را شامل می‌شود و همین امر اهمیت این موضوع را نشان می‌دهد که نیازمند برنامه‌ریزی و توجه تربیتی- مهارتی است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت پایگاه‌های اوقات فراغت از 15 تیرماه در شبکه شاد آغاز شده است، گفت: کانال فرهنگی فارس در شبکه شاد به آدرس @Farsfarhangi با ۱۲ هزار عضو یکی از کانال های پر بازدید است که مخاطب گسترده‌ای دارد.

خادمی با بیان اینکه تاکنون بیش از 3 هزار محتوا در فارس تولید شده است، گفت: تاکنون 500 اثر منتخب برای بارگذاری ارسال شده است که بیش از 400 اثر آن منتشر شده است.

رئیس اداره فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی آموزش‌ و پرورش فارس افزود: در حال حاضر ۱۲۰ کانون فرهنگی تربیتی، ۱۴۷۹ مدرسه و ۶۷ دارالقرآن، ۱۸۶ کانون ورزشی، 49 پژوهش سرا و 32 اردوگاه در فارس در قالب گروه‌ و کانال در شبکه شاد فعالیت دارند.

وی در ادامه با اشاره به سایر فعالیت‌های انجام شده در اداره فرهنگی هنری، گفت: در خصوص اوقات فراغت، برگزاری جشنواره هشت هفته و ۲۰۰ جایزه و نخستین جشنواره دانش‌آموزی نقالی و پرده‌خوانی، جشنواره فرهنگی عفاف و حجاب با موضوع مهتاب در نور و طرح «مزرعه تابستانی من» از جمله طرح‌های در حال اجرا و موفق در این زمینه است.

انتهای پیام
captcha