روایت سهامی که وقف شد
کد خبر: 3914451
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶

روایت سهامی که وقف شد

قربانعلی میزرایی واقف 60 ساله زنجانی سهام بورس خود را وقف هزینه‌کرد در ایام فاطمیه، ایام محرم، اعیاد شعبانیه، عید غدیر و اربعین حسینی کرده است.

روایت سهامی که وقف شدبه گزارش ایکنا از زنجان، به نقل از روابط عمومی اوقاف و امور خیریه زنجان، سنت حسنه وقف یکی از مصادیق بارز احسان و خیرخواهی است و ثواب و فضیلت‌های بسیاری برای آن شمرده‌اند، ثوابی که برای واقف آثار و برکات معنوی زیادی به ارمغان می‌آورد.

امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران همچون بسیاری از فقیهان و عالمان به مسئله وقف به عنوان بحث فقهی نگریسته و به تبیین و توضیح آن پرداخته‌اند.

در طول حیات علمی و فقاهتی حضرت امام(ره)، علاوه بر آنچه در کتاب فقهی ارزشمند تحریرالوسیله با عنوان «کتاب الوقف» آمده حدود 200 استفتاء در موارد مختلف از ایشان شده است که نشان از اهمیت و جایگاه بلند موضوع وقف دارد.

آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب نیز بارها در دیدار با مسئولان سازمان اوقاف و امور خیریه وقف را یک نهاد ممتاز دینی دانسته و تأکید دارند که باید از طریق تشویق مردم به وقف و همچنین ادای صحیح حق واقف در مورد موقوفه‌اش سنت وقف را بیش از پیش در جامعه ترویج کرد.

در استان زنجان نیز وقف‌های بسیاری وجود دارد که خیران برای کمک به نیازمندان هدیه کرده‌اند، وقف‌های پزشکی و درمانی، وقف برای مساجد و روضه‌خوانی برای امام حسین (ع) و ائمه معصومان (ع) از دیگر وقف‌هایی است که در زنجان وجود دارد. اخیرا یکی از خیران سهام خود در بورس را به ارزش یک میلیارد تومان وقف کرده است.

قربانعلی میزرایی واقف 60 ساله زنجانی سهام بورس خود را وقف هزینه‌کرد در ایام فاطمیه، ایام محرم، اعیاد شعبانیه، عید غدیر و اربعین حسینی و هزینه‌کرد در قبرستان بقیع پس از‌ آزادسازی کرده است.

این واقف زنجانی با اشاره به اینکه تولیت این وقف با ذکر موارد مذکور به اوقاف واگذار شده است، اضافه کرد: سرمایه‌گذاری و هزینه‌کرد این وقف از طرف اوقاف انجام خواهد شد.
وی با اشاره به فعالیت‌های خیریه خود پیش از انجام عمل وقف گفت: بنده در منطقه خودمان در امور خیریه فعالیت داشتم، اما وقف باقیات صالحات است.

میرزایی با اشاره به اینکه وقف هبه و هدیه‌ای است که اثر آن پس از مرگ نیز باقی خواهد ماند، افزود: خوشبختانه خانواده من نیز در زمینه امور خیریه فعالیت خوبی داشته و در این راه بنده را همراهی کردند، حتی با این کار تشویق به فعالیت در حوزه وقف هم شده‌اند.

انتهای پیام
captcha