تشریح برنامه‌های مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت برای عید غدیر خم
کد خبر: 3914445
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳

تشریح برنامه‌های مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت برای عید غدیر خم

رئیس اداره تبلیغ و ترویج مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت برنامه‌های این مرکز برای عید غدیر خم را تشریح کرد.

برنامه‌های مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت تشریح شدبه گزارش ایکنا به نقل از مفدا، ولی‌الله صحبت‌لو، رئیس اداره تبلیغ و ترویج مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، در رابطه با برنامه‌های این مرکز در ایام عید سعید غدیر، گفت: با توجه به انتخاب سیما سادات لاری، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، به عنوان دبیر اجرایی وزارت بهداشت در بنیاد بین‌المللی غدیر و حضور محمدمهدی بحرالعلوم، رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، به عنوان عضو شورای سیاست‌گذاری بنیاد بین‌المللی غدیر، برنامه‌های خوبی در مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت از سوی مرکز و مجامع تخصصی کانون‌های مذهبی و قرآن و عترت وزارت بهداشت تدارک دیده شده است.

وی ضمن تبریک عید سعید غدیر این عید را عیدی بزرگ برای مؤمنان و مسلمانان جهان دانست و گفت: اولین برنامه در ستاد وزارت بهداشت، تکریم و تجلیل از ساداتی است که در وزارت بهداشت مشغول به خدمت هستند، در ادامه مسابقه الکترونیکی «خطبه غدیر» برای مشارکت و حضور هر چه پررنگ‌تر همکاران ستادی وزارت بهداشت در این عید بزرگ برگزار خواهد شد. این مسابقه در روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه ۱۳ و ۱۴ مرداد‌ماه از ساعت ۱۱ الی ۱۲ برگزار می‌شود.

صحبت‌لو با اشاره به برگزاری طرح علوی توسط مجمع تخصصی کانون‌های قرآن و عترت وزارت بهداشت اظهار کرد: این طرح با هدف توسعه و ترویج کتاب خوانی و شناخت زوایای مختلف زندگی امام علی (ع) برگزار خواهد شد. براساس این طرح، ۱۰ کتاب در دهه امامت و ولایت معرفی می‌شود تا علاقمندان با معرفی کتاب‌های نویسندگان برجسته در این حوزه، منابع مورد نیاز خود را دریافت کنند. قسمتی از مطالب مهم این کتاب‌ها به حالت پادکست و به صورت مسابقه آماده می‌شود و روزانه از پنج نفر برگزیده نیز تقدیر به عمل خواهد آمد.

وی از برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی مجازی خطبه غدیر مخصوص دانشگاهیان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد و بیان کرد: این مسابقه به همت مجمع تخصصی کانون‌های مذهبی وزارت بهداشت برگزار می‌شود، مسابقه «شعر غدیر» نیز در اینستاگرام برگزار خواهد شد که بر این اساس شرکت کنندگان فیلم شعرخوانی، اشعار و سرودده‌های خود را برای ما ارسال می‌کنند و از سوی داوران، بهترین سروده‌ها و شیوه شعرخوانی مشخص و از برگزیدگان تقدیر می‌شود.

صحبت‌لو از برگزاری سلسله جلسات لایو اینستاگرامی با موضوع غدیرشناسی خبر داد و گفت: این بخش با بارگذاری فیلمی از سیما سادات لاری، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، آغاز خواهد شد و در ادامه فیلم‌ها و سخنرانی‌های افراد صاحب نظر در حوزه غدیر شناسی در قالب سلسله جلسات مداوم در طول سال در پیج اینستاگرام مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت قرار داده می‌شود.

رئیس اداره تبلیغ و ترویج مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت در پایان از برگزاری مسابقه ایده برتر هشتگ عید غدیر خبر داد و گفت: این مسابقه از سوی مجمع تخصصی کانون‌های قرآن و عترت وزارت بهداشت اجرا می‌شود که در نهایت از میان هشتگ‌های اعلام شده، سه هشتگ برتر مورد تقدیر قرار خواهد گرفت.
انتهای پیام
captcha