کرونا؛ مهمان اصلی مراسم خراسان‌شمالی
کد خبر: 3914428
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶

کرونا؛ مهمان اصلی مراسم خراسان‌شمالی

استاندار خراسان شمالی گفت: با توجه به اینکه تالارها تعطیل هستند، مراسم‌ در مکان‌های غیر رسمی در حال برگزاری است.

برگزاری مراسم‌ها در خراسان شمالی با وجود شیوع کرونابه گزارش ایکنا از خراسان شمالی، محمدعلی شجاعی، استاندار خراسان شمالی، امروز، 13 مردادماه در جلسه ستاد مبارزه با کرونا استان، با اشاره به اینکه باید از هر نوع تجمعی جلوگیری شود، اظهار کرد: اگر ازدحام جمعیت کنترل نشود، شاهد افزایش شیوع کرونا خواهیم بود و از همین جهت مدیران باید در این خصوص حساسیت بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: هرچند از فعالیت تالارها برای برگزاری هر نوع مراسمی ممانعت شده اما شاهد برگزاری مراسم و جشن در مکان‌های غیر رسمی هستیم لذا پیگیری و برخورد با این مسئله بر عهده فرمانداران و شورای تامین هر شهرستان با رعایت حرمت مردم است.

شجاعی افزود: در سطح جهان و کشور شاهد ابتلا و افزایش فوتی‌های ناشی از کرونا ویروس هستیم که میزان ابتلا باید شناسایی و درمان شود. باید متوجه وضعیت استان در بحث کرونا ویروس بود لذا راهنمایی مردم جهت عدم ازدحام و رعایت فاصله اجتماعی برای حضور در پارک‌ها و بوستان‌ها الزامی است.

وی در خصوص وضعیت زباله گردها نیز افزود: اینکه به اذعان شهردار بجنورد برای حضور زباله گردها کارت صادر شده یعنی برای یک کار خلاف و دور از شان هر فردی میخواهیم کارت صادر کنیم و نباید چنین مواردی را شاهد باشیم و از فعالیت آنان باید جلوگیری شود چون کار خلاف، خلاف است و نباید معیشت آنان از طریق زباله تامین شود چراکه این کار یک کار غیربهداشتی است.

شجاعی تصریح کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا، این استان متاثر از استان‌های همجوار بود لذا باید به گونه‌ای عمل شود تا موارد ابتلا را کاهش دهیم لذا خود دستگاه‌های اجرایی متولی بازرسی و نظارت‌ها، تعطیلی و برخوردها باشند تا شاهد بازگشایی بیشتری باشیم. اگر ستاد ملی مدیریت کرونا تصمیم به بازگشایی مدارس گرفت باید اقدامات و تمهیدات لازم اتخاذ شود.

وی در پایان بیان کرد: در دهه اول محرم با همکاری مردم و رعایت پروتکل های بهداشتی طبق مصوبات ستاد ملی کرونا عمل خواهیم کرد. تمام ادارات کارها را به گونه‌ای انجام دهند که برای ارائه خدمات نیاز به ازدحام جمعیت نباشد و از برگزاری جلسات غیرضروری نیز اجتناب شود.

 

انتهای پیام
captcha