شرکت 210 البرزی در آزمون کتبی اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن‌کریم
کد خبر: 3914410
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳

شرکت 210 البرزی در آزمون کتبی اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن‌کریم

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی البرز گفت: در مجموع 367 نفر برای شرکت در این آزمون ثبت نام کردند اما در نهایت آزمون با حضور 210 نفر از متسابقین برگزار شد.

شرکت 210 البرزی در آزمون کتبی اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن‌کریم

جواد ملازاده، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی البرز در گفت و گو با ایکنا از البرز به برگزاری مرحله نخست پانزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن‌کریم خبر داد و گفت: در مجموع 367 نفر برای شرکت در این آزمون ثبت‌نام کردند اما در نهایت آزمون دهم مرداد با حضور 210 نفر از متسابقین برگزار شد.
این مسئول با اشاره به اینکه 50 درصد افرادی که در آزمون شرکت نکردند سال گذشته حائز رتبه کتبی بودند و امسال فقط باید در آزمون شفاهی شرکت کنند، گفت: تنها 20 درصد شرکت‌کنندگان به خاطر شیوع کرونا در این آزمون شرکت نکردند.
ملازاده با بیان اینکه برای حفظ فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی امسال آزمون در دو شهرستان کرج و ساوجبلاغ برگزار شد تا تجمع در یک حوزه انجام نشود، افزود: در ابتدای ورود برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی به تمامی متاسبقان ماسک، دستکش و پدالکلی ارائه شد.
وی با اشاره به اینکه 80 درصد از شرکت‌کنندگان را بانوان و 20 درصد را آقایان تشکیل دادند، ابراز کرد: این آزمون که در سه سطح حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و ۳۰ جزء برگزار شد و با توجه به شیوع کرونا، تدابیر بهداشتی برای پیشگیری از انتقال این بیماری اندیشیده شده بود.
ملازاده گفت: منتخبان مرحله نخست که در آزمون کتبی امتیاز لازم را کسب ‌کنند، آبان ماه در مرحله دوم که آزمون شفاهی است، شرکت خواهند کرد و با کسب امتیاز لازم مدرک تخصصی به آن‌ها اعطا می‌شود که دارای اعتبار بین دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مختلف است.
وی در مورد اعتبار و معادل‌سازی مدرک تخصصی حافظان قرآن بیان کرد: حافظان ۱۰ جزء قرآن‌کریم مدرک معادل دیپلم، حافظان ۲۰ جزء مدرک معادل فوق دیپلم، حافظان کل قرآن کریم مدرک معادل لیسانس را دریافت می‌کنند.
ملازاده با بیان اینکه امیدواریم هر سال شاهد افزایش استقبال از دوره های ارزیابی و حفظ قرآن‌کریم در بین مرم به‌ویژه قشر جوان و نوجوان باشیم، گفت: حفظ قرآن‌کریم مقدمه‌ای برای تدبر و تفسیر قرآن‌کریم است.

انتهای پیام
captcha