ثبت‌نام 5000 نفر در دوره های آموزشی آنلاین جهاددانشگاهی البرز
کد خبر: 3914373
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶

ثبت‌نام 5000 نفر در دوره های آموزشی آنلاین جهاددانشگاهی البرز

رییس جهاددانشگاهی البرز گفت: طی سه ماه گذشته حدود پنج هزار نفر در دوره‌های آنلاین آموزشی کوتاه‌مدت جهاددانشگاهی البرز شرکت کرده‌اند.

ثبت‌نام 5000 هزار نفر در دوره های آموزشی آنلاین جهاددانشگاهی البرز

احمدرضا فیروزی، رییس جهاددانشگاهی البرز در گفت وگو با ایکنا از البرز با اشاره به اینکه شیوع کرونا مانع از اجرای برنامه‌های آموزشی این واحد نشده است، اظهار کرد: از اسفند سال گذشته تا اوایل اردیبهشت ماه به واسطه ابلاغ ستاد ملی کرونا مبنی بر تعطیلی مراکز آموزشی، فعالیت مراکز آموزش کوتاه مدت و بلندمدت جهاددانشگاهی متوقف شده بود.
وی افزود: این تعطیلی و وقفه علاوه بر اینکه فضای درآمدی جهاددانشگاهی البرز را تحت شعاع قرار داد، اجرای به موقع برنامه‌های آموزشی آن را نیز به تاخیر انداخت.
این مسئول توضیح داد: این واحد برای اینکه از اهداف پیش‌بینی شده خود در حوزه آموزش‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت عقب نیفتد از اوایل فروردین ماه اقدام به برگزاری دوره‌های آنلاین آموزشی کرده است.
فیروزی بیان کرد: طی سه ماه گذشته حدود پنج هزار نفر در دوره‌های آنلاین آموزشی کوتاه‌مدت جهاددانشگاهی البرز شرکت کرده‌اند.
فیروزی اضافه کرد: هرچند برگزاری آموزش‌های مجازی تجربه جدیدی برای جهاددانشگاهی البرز محسوب می‌شود، ولی رضایت شرکت‌کنندگان این دوره‌ها نشان می‌دهد، این تجربه خروجی مناسبی داشته است.
رییس جهاددانشگاهی البرز توضیح داد: در دوره‌های آموزشی حضوری به واسطه ارتباط مستقیم شرکت‌کنندگان با مدرس، فرصت بیشتری برای توجه به جزئیات ، تعامل بیشتر شاگردان ، تاکید بیشتر بر بخش‌های دشوارتر موضوع در حال تدریس و... وجود دارد ولی مزایای آموزش‌های مجازی را هم نباید نادیده گرفت.
وی اضافه کرد: کاهش هزینه‌های رفت و آمد، فرصت برای تکرار مطالب تدریس شده و فضای منعطف تدریس(خانه، محل کار و...) از مزایای دوره های آموزشی مجازی است.
این مسئول گفت: بدون شک برگزاری دوره‌های آموزش مجازی به دلیل اینکه تجربه جدیدی است، فراز و نشیب‌های خاص خود را دارد ولی جهاد دانشگاهی از عهده این کار هم به خوبی برآمده و بسترهای لازم در این خصوص را فراهم کرده است.
فیروزی تاکید کرد: نگاه جهاد انشگاهی به دوره های آموزشی کوتاه و بلند مدتی که برگزار می‌کند مخاطب محور است و نیازهای جامعه با تکیه بر اشتغالزایی را در اولویت قرار داده است.
رییس جهاد دانشگاهی البرز با اشاره به برگزاری دوره‌های بلندمدت آموزشی این واحد افزود: بیشتر رشته‌های دانشگاه علمی کاربردی جهاددانشگاهی هنری هستند و این واحد آمادگی دارد برای مهرماه امسال در 28 کد رشته دانشجو بپذیرد.
وی اظهار کرد: دانشگاه علمی کاربردی جهاددانشگاهی البرز در حال حاضر حدود هزارو 470 دانشجو دارد و با توجه به عملیات عمرانی‌ای که سال که در دانشگاه انجام شده، زیرساخت‌های مناسبی در این مجموعه فراهم آمده است.

 

انتهای پیام
captcha