پیام‌های غدیر را در شرایط كرونا چگونه گسترش دهیم
کد خبر: 3914334
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵

پیام‌های غدیر را در شرایط كرونا چگونه گسترش دهیم

مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به شرایط شیوع كرونا در كشورمان گفت: در همین شرایط می‌توانیم به خوبی پیام‌های غدیر را گسترش داده و این عید بزرگ را گرامی داریم و هر كسی با توجه به توان و استعداد و امكانات خودش می‌تواند در این راه قدم بردارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین امین رصاف، مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، در پاسخ به اینكه بزرگداشت پیام‌های غدیر امسال با وجود كرونا چگونه خواهد بود و آیا می‌توان پیام‌های غدیر و موضوع امامت را در شرایط كنونی در قالب‌های مختلف جذاب بیان كرد، گفت: غدیر شناسنامه شیعه است و مسلماً باید تلاش كنیم به هر طریقی كه امكان دارد، این مناسبت را گرامی داریم.

وی افزود: چنانچه ستاد ملی مبارزه با كرونا اجازه برگزاری مراسم را به‌مناسبت عید غدیر دهد، قطعاً با رعایت پروتكل‌ها می‌توان این برنامه را به خوبی اجرا كرد اما اگر به هر دلیلی امكان برگزاری مراسم نباشد، می‌توانیم از امكانات وسیعی كه در فضای مجازی داریم فعالیت‌های گسترده‌ای را برای غدیر انجام دهیم.

رصاف ادامه داد: اگر هر كدام از شیعیان و دوست‌داران مولای متقیان علی(ع) به مقدار توان خودش در گسترش فرهنگ غدیر تلاش كند، می‌تواند در رساندن این پیام كه پیام انسانیت، معرفت، عرفان، ولایت، امامت و رساندن انسان‌ها به چشمه زلال معرفت كار بسیار بزرگی انجام دهد.  

عضو جامعه اساتید حوزه‌های علمیه فارس با بیان اینكه امروزه فضای مجازی در اختیار همگان قرار دارد، گفت: هر كسی می‌تواند برای غدیر حداقل برای دوستان، خویشان و اقوام خود یك برنامه داشته باشد و كاری انجام دهد و نزدیكان خود را نسبت به غدیر یك قدم جلو آورد.

وی بیان كرد: كسانی كه می‌توانند در فضای جهانی تأثیرگذاری داشته باشند به شكل دیگر وظیفه دارند كه این كار را انجام دهند منتها باید اهل ابتكار و ذوق باشیم و چقدر خوب است كه یك پدر روز غدیر هدایای برای فرزندان خود در نظر بگیرد كه آن‌ها یك خاطره زیبا از غدیر در ذهنشان باشد و یك قدم معرفت فرزندان خود را بالا ببرند.

رصاف با تأكید بر اینكه برای بزرگداشت غدیر هر كسی به سهم خودش ابتكار و نوآوری به خرج دهد، گفت: در عید غدیر سنت حسنه‌ای وجود دارد كه مردم به سادات سر می‌زنند اما امسال كه شیوع كرونا مانع از این كار شده است می‌توان حداقل به بهانه غدیر احوالی به‌صورت تلفنی و مجازی از ساداتی كه می‌شناسیم بگیریم.

مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم اضافه كرد: همچنین یك مغازه‌دار می‌تواند به نوعی غدیر را گرامی دارد مثلاً یك تخفیف ویژه به مشتریان دهد و اعلام كند كه این تخفیف به دلیل عید غدیر بوده است یا اینكه یك نفر می‌تواند با چند نانوایی قرارداد بسته و در روز عید غدیر نان صلواتی میان مردم توزیع كند.

وی با بیان اینكه با انجام ابتكارات خوب می‌توانیم فرهنگ غدیر را گسترش دهیم و هر كسی با توجه به امكانات و ذوقی كه دارد به گسترش فرهنگ غدیر كمك كند، گفت: در این راه ابتكارات بسیار زیادی می‌توان به خرج داد و امیدواریم كه هر كدام بتوانیم در گسترش این فرهنگ به خوبی نقش خود را ایفا كنیم.

انتهای پیام
captcha