اولین کنسرت آنلاین موسیقی به مناسبت عید غدیر برگزار می‌شود
کد خبر: 3914260
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۳

اولین کنسرت آنلاین موسیقی به مناسبت عید غدیر برگزار می‌شود

مدیرکل روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: برای اولین بار کنسرت آنلاین موسیقی دستگاهی به مناسبت فرارسیدن عید غدیر برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ همایون امیرزاده، در برنامه «رویداد» رادیو گفت‌و‌گو، اظهار کرد: در این مدت حوزه فرهنگ به مانند دیگر حوزه‌ها متأثر از شیوع ویروس کرونا در کشور بوده است و در همین ارتباط شاهد تعطیلی برخی از فعالیت‌های فرهنگی یا تغییر شکل آنها و برگزاری این فعالیت‌ها به صورت مجازی هستیم. متأسفانه روز گذشته خبر درگذشت استاد خسرو سینایی، کارگردان صاحب‌سبک کشورمان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا منتشر شد. زنده‌یاد خسرو سینایی، کارگردانی ایران‌دوست بود که در آثار خود به خرده فرهنگ‌ها ایران توجه ویژه داشت.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه برای اولین بار به مناسبت فرا رسیدن عید غدیر، کنسرت آنلاین موسیقی دستگاهی برگزار خواهد شد، افزود: پیش از این در دیگر حوزه‌های موسیقی، کنسرت آنلاین برگزار شده بود و اکنون برای اولین بار تلاش شده که در حوزه موسیقی ردیف و دستگاهی نیز چنین تجربه‌ای را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه این کنسرت‌ها در سالن رودکی مجموعه تالار وحدت از شانزدهم تا ۲۰ مردادماه اجرا خواهند شد، خاطرنشان کرد : این کنسرت‌ها در طول این ایام در ساعت ۲۱ از تلویزیون اینترنتی «تیوا» پخش خواهد شد.

امیرزاده همچنین به وضعیت سامانه «کارا» که در آن صاحبان کسب و کارهای فرهنگی می‌توانند ثبت‌نام کنند، اشاره کرد و افزود: ثبت نام در این سایت تا پانزدهم مردادماه تمدید شده است و اهالی فرهنگ و هنر که در ایام شیوع ویروس کرونا خسارت دیده‌اند و نیاز به دریافت تسهیلات دارند، می‌توانند در این سامانه ثبت‌نام کنند.

وی با بیان اینکه تا امروز، ۳۳ هزار و ۶۶۵ نفر از صنوف مختلف فرهنگی و رسانه‌ای با ثبت نام در این سامانه خواهان دریافت کمک شده‌اند، گفت: در مجموع ۴۹۲ میلیارد تومان تقاضای دریافت تسهیلات شده است و بانک‌های عامل نیز تا به امروز، ۲۷ میلیارد تومان را اختصاص داده‌اند.‌

وی تصریح کرد: ما از بانک‌ها عامل می‌خواهیم که توجه بیشتری به اهالی فرهنگ و هنر و کمک به آنها برای جبران خسارت‌های وارد شده داشته باشند.

انتهای پیام
captcha