دبیرخانه پویش آموزش مجازی سوادآموزی «پاس» در شیراز فعال شد
کد خبر: 3914190
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷

دبیرخانه پویش آموزش مجازی سوادآموزی «پاس» در شیراز فعال شد

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس از فعال شدن دبیرخانه استانی پویش آموزش مجازی سوادآموزی «پاس» در شیراز خبر داد و گفت: تعامل یکی از مهم‌ترین مباحث در آموزش بزرگسالان است که در آموزش حضوری امکان‌پذیر است و بر همین اساس نمی‌توان آموزش از راه دور یا آموزش مجازی را جایگزین کاملی برای آموزش حضوری دانست.

به گزارش ایكنا از فارس، بهزاد نوروزی چگینی، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس امروز، 12 مردادماه در جلسه بهبود کیفیت سوادآموزی استان، با اشاره به راه‌اندازی پویش آموزش مجازی سوادآموزی(پاس) در فارس، گفت: هدف از اجرای این طرح، جلوگیری از تعطیلی آموزش و به ویژه آموزش بزرگسالان و مخاطبین سوادآموزی در شرایط خاص شیوع ویروس کرونا است.

وی افزود: پویش آموزش مجازی سوادآموزی، می‌تواند نقش قابل توجهی در آموزش بزرگسالان و به پایان رساندن سال تحصیلی و برگزاری امتحانات در شرایط فعلی را داشته باشد.

نوروزی چگینی بر لزوم تبیین این پویش و بررسی و شناسایی نقاط قوت و ضعف آن در سطح استان برای استفاده حداکثری از ظرفیت و پتانسیل آن تأکید کرد و گفت: موضوع تعامل یکی از مهم‌ترین مباحث در آموزش بزرگسالان است که در آموزش حضوری امکان‌پذیر است و بر همین اساس نمی‌توان آموزش مجازی را جایگزین کاملی برای آموزش حضوری دانست.

وی بیان كرد: به‌منظور استفاده بهینه از ظرفیت حداکثری و خرد جمعی در این زمینه، دبیرخانه اخد بهترین پیشنهادات آموزش بزرگسالان در شیراز دایر و فعال شده تا همکاران فرهنگی، کارشناسان و دست‌اندرکاران سوادآموزی در سطح استان بتوانند پیشنهادات خود را به این دبیرخانه ارسال كنند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس یادآور شد: علاقه‌مندان به شرکت در پویش «پاس» می‌توانند پیشنهادات، مقالات و تجربیات خود در این زمینه را به پست الکترونیکی دبیرخانه این پویش به نشانی Savadamozifars@gmail.ir  ارسال كنند.

محمد فیاض‌پور، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس نیز با بیان اینکه آموزش در سوادآموزی و حوزه ابتدایی از جنبه‌های مختلف شبیه هم است، گفت: در شرایط کنونی لازم است برای آموزش پایه اول ابتدایی نیز روشی غیر حضوری پیش‌بینی شود و تا مهیا شدن روش‌های غیر حضوری، آموزش به شیوه نیمه حضوری و با رعایت سایر دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی قابلیت اجرایی دارد.

وی با اشاره به اینکه حوزه آموزش ابتدایی در حال طراحی و تدوین خودآموز است، گفت: لازم است از همکاران حوزه سوادآموزی نیز نماینده‌ای در این جلسات این معاونت حضور داشته باشد تا در جریان نحوه کار قرار بگیرند و در صورت تأیید و صلاحدید بتوان از این روش نیز در حوزه سوادآموزی استفاده کرد.

یادآور می‌شود، علاقه‌مندان به شرکت در این پویش می‌توانند سؤالات خود را در رابطه با فعالیت‌های سوادآموزی استان از طریق شماره تلفن 32345122 -071  مطرح كنند.

انتهای پیام
captcha