مروت و همدلی را در میان مردم گسترش دهیم
کد خبر: 3914040
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۳

مروت و همدلی را در میان مردم گسترش دهیم

فرماندار شیراز با اشاره به افزایش بی‌رویه نرخ اجاره بهای املاك، خواستار اشاعه کمک‌های مومنانه و گسترش همدلی و مروت در میان مردم شد.

به گزارش ایكنا از فارس، محمدرضا امیری، فرماندار شیراز امروز، 11 مردادماه در جلسه کمیته اجرایی تحقق مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا در خصوص اجاره بهای مسکن شهرستان شیراز، نقش ویروس کرونا در افزایش قیمت املاک  و اجاره بها را برای مستاجرین آزاردهنده توصیف کرد و گفت: هر ساله شاهد افزایش اجاره بها به ویژه در فصل تاسبتان هستیم و این امر زندگی اقشار آسیب‌پذیر جامعه را از لحاظ معیشتی با بحران‌های زیادی روبه‌رو می‌سازد.

وی افزود: در سال جاری قیمت املاک با نرخ بی رویه‌ای رشد کرده و به دنبال آن شاهد افزایش اجاره بها به شکل بی‌سابقه‌ای بوده‌ایم. به همین دلیل ستاد ملی مبارزه با کرونا با تصویب مصوبه‌ای اعلام کرد که حداکثر نرخ افزایش اجاره بها در پایتخت 25 درصد، در کلان‌شهرهایی نظیر شیراز 20 درصد و در سایر شهرها 15 در صد خواهد بود.

فرماندار شیراز شرایط ناشی از کرونا و تعطیلی اصناف را از دلایل رکود اقتصادی جامعه ارزیابی کرد و گفت: به دنبال محدودیت‌های ناشی از این بیماری شماری از اصناف تعطیل شده و گروهی دیگر با محدودیت‌های بسیاری به فعالیت ادامه دادند. به‌همین دلیل ستاد ملی مبارزه با کرونا با ابلاغ مصوبه‌ای در تلاش است تا ضمن رعایت حقوق مستاجران، مالکان و مشاوران املاک زمینه عبور از شرایط بحرانی را فراهم آورد.

امیری، سقف افزایش اجاره بها را در شیراز 20 درصد اعلام کرد و خواستار اشاعه کمک‌های مومنانه و گسترش همدلی و مروت در میان مردم شد و گفت: در بخش تجاری شاهد بخشش‌های اجاره بها به مبالغ زیادی بودیم ولی با در نظر گرفتن شرایط مالکین از آن‌ها تقاضا نداریم که نسبت به بخشش اجاره بها اقدام کنند. بلکه امیدواریم مردم شیراز که کارنامه درخشانی در حمایت از نیازمندان و ترویج دوستی و محبت دارند نسبت به تمدید قرار داد به مبالع سال گذشته یا درصدی کمتر از سقف اعلام شده مبادرت ورزند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فرمایشیات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: به‌طور حتم با همیاری مردم از این شرایط دشوار اقتصادی عبور می‌کنیم و امیدواریم با همکاری مردم دیگر نیازی به مراجعه به مراجع قانونی برای تمدید اجاره‌نامه‌ها نباشد.

امیری در ادامه گفت: مطابق مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا سقف افزایش اجاره بها در شیراز 20 درصد و در سایر شهرهای استان فارس نظیر خان زنیان، صدرا، داریون و غیره 15 درصد است.

وی در پایان گفت: با همراهی مراجع قضایی و در راستای اجرایی‌سازی مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا، حکم تخلیه منازل مستاجرین صادر نمی‌شود، البته به شرط آن که مستاجر اجاره بهای واحد مسکونی را پرداخت کرده باشد و ملک مورد نظر دچار آسیب‌دیدگی و خسارت نشده باشد. همچنین چنانچه موجر ملک مورد اجاره را با ارایه مستندات قانونی به فروش رسانده باشد در مهلت تعیین شده مستاجر مکلف به تخلیه منزل است.

انتهای پیام
captcha