استان فارس همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد
کد خبر: 3914034
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۵

استان فارس همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز با اشاره به وضعیت شیوع كرونا در استان فارس گفت: استان فارس كماكان در وضعیت قرمز قرار دارد.

به گزارش ایكنا از فارس، مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، 11 مردادماه در نشست ستاد دانشگاهی مدیریت مقابله با كروناویروس این دانشگاه با بیان اینکه استان فارس کماکان در وضعیت قرمز قرار دارد، از اعضای این ستاد خواست تا اجرای حداکثری پروتکل‌های بهداشتی مورد پیگیری قرار گیرد.

وی همچنین با دریافت گزارش برگزاری نشست کمیته علمی این ستاد، در ادامه به بررسی پیشنهادات مطرح شده از سوی اعضای این کمیته پرداخت.

نحوه توزیع اقلام حفاظتی شامل ماسک و دستکش در مراکز بهداشتی درمانی استان و داروخانه‌ها، دیگر محور برگزاری نشست امروز ستاد دانشگاهی مدیریت مقابله با کروناویروس بود که با حضور اعضا بررسی شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز همچنین آمار مربوط به مبتلایان به کروناویروس به تفکیک شهرهای مختلف استان، تعداد نمونه‌گیری و بررسی نمونه در آزمایشگاه‌های تشخیصی مولکولی، موارد بستری و علت‌های مرگ و میر مبتلایان را مورد پیگیری قرار داد.

لطفی با اشاره به بررسی‌های انجام شده در خصوص نحوه برگزاری آزمون دکترای تخصصی وزارت بهداشت در شهر شیراز، از محسن مقدمی، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشكی شیراز و دیگر دست‌اندرکاران برگزاری این آزمون تقدیر کرد و نظارت بر نحوه برگزاری دیگر آزمون‌های زیرمجموعه دانشگاه برای تأمین سلامت داوطلبان و برگزارکنندگان آزمون را مورد تأکید قرار داد.

وی همچنین با دریافت گزارش از اعضای این ستاد در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای کادر بهداشت و درمان، به‌ویژه مدافعان سلامت در مراکز درمان کروناویروس، تأمین حداکثری سلامت کارکنان را در دستور کار اعضای ستاد قرار داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز در ادامه این نشست با اشاره به دیدار با محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، از طرح اولویت‌های حوزه سلامت استان فارس در این دیدار و پیگیری برای کسب اعتبار و پیشبرد پروژه‌های سلامت محور فارس خبر داد.

دیگر اعضای این نشست نیز گزارش‌هایی از حوزه‌های مختلف دانشگاه علوم پزشكی شیراز در خصوص اقدامات انجام شده برای مهار بیماری در استان ارائه کردند.

انتهای پیام
captcha