قوانین مربوط به نهادها كتابخانه‌ها اصلاح شود
کد خبر: 3914033
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۷

قوانین مربوط به نهادها كتابخانه‌ها اصلاح شود

مدیركل كتابخانه‌های عمومی فارس خواستار همراهی نمایندگان مردم با کتابخانه‌ها شد و گفت: نمایندگان برای اصلاح قانون نهاد کمک کنند تا اوضاع کتابخانه‌ها سامان یابد.

به گزارش ایكنا از فارس، روح‌الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس امروز، 11 مردادماه در دیدار با پاك‌فطرت، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات قانونی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، خواستار همراهی نمایندگان مردم با کتابخانه‌ها شد و گفت: نمایندگان برای اصلاح قانون نهاد کمک کنند تا اوضاع کتابخانه‌ها سامان یابد.

وی افزود: خواسته کتابخانه‌های عمومی این است که  شرایط به گونه‌ای تغییر یابد که دغدغه مجموعه کتابخانه‌ها تأمین بودجه نباشد، بلکه بتوانیم به رسالت اصلی خود که ترویج کتابخوانی و توسعه فرهنگ است تمرکز کنیم. امیدواریم در این دوره مجلس شورای اسلامی شاهد این باشیم که قانون اصلاح شود.

منوچهری با اشاره به مشکل بودجه کتابخانه‌ها اضافه کرد: نیم درصد کتابخانه‌ها کاملاً تحقق نمی‌یابد و اگر هم تحقق یابد کفاف خرج‌های کتابخانه‌ها را نمی‌دهد؛ افزون بر این، بودجه عمرانی برای ساخت و تعمیر و تجهیز کتابخانه‌ها وجود ندارد و اعتبارات کافی برای پرداخت حقوق کارمندان به این نهاد تعلق نگرفته است.

وی در ادامه به وضعیت کتابخانه‌های عمومی در شهر شیراز اشاره كرد و گفت: در شهر شیراز از نظر سرانه زیربنای کتابخانه‌ها، با کمبود مواجه هستیم، به‌طوری که اکثریت کتابخانه‌های شیراز در بوستان‌ها با متراژکم و به‌صورت محله‌ای است. با توجه به استقبال مردم و نیاز شیراز کتابخانه‌ها نیازمند توسعه است.

مدیركل كتابخانه‌های عمومی فارس با تأکید بر اینکه شیراز تنها کلان‌شهری است که کتابخانه مرکزی ندارد، گفت: زمینی برای ساخت کتابخانه مرکزی شیراز در نظرگرفته شده و در حال واگذاری است؛ علاوه بر این، بحث بهسازی کتابخانه شهید دستغیب که خواست اهالی فرهنگ استان بود، در دست انجام است.

منوچهری با اشاره به اینکه در سال جاری شیراز لقب پایتخت کتاب ایران را از آن خود کرده است، گفت: انتخاب شیراز به‌عنوان پایتخت کتاب به خاطر همکاری شهرداری و مجموعه‌های فرهنگی استان است و طرح‌های بسیاری را برای ترویج و توسعه کتابخوانی در شیراز در دست اجرا داریم.

انتهای پیام
captcha