تأکید سفیر ایران بر توسعه روابط با بوسنی و هرزگوین
کد خبر: 3913996
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱

تأکید سفیر ایران بر توسعه روابط با بوسنی و هرزگوین

محمود حیدری، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین در آستانه پایان مأموریت با عبدالله اسکاکا، شهردار سارایوو دیدار و بر توسعه روابط پایتخت‌های ایران و بوسنی تأکید کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سفارت ایران در بوسنی و هرزگوین، در این دیدار عبدالله اسکاکا، شهردار سارایوو با قدردانی از تلاش‌های سفیر جمهوری اسلامی ایران در بسترسازی روابط میان دو شهرداری تهران و سارایوو، نسبت به توسعه همکاری میان پایتخت‌های دو کشور اعلام آمادگی کرد.

اسکاکا گفت: هم ‌اکنون روابط میان شهرداری تهران و سارایوو در سطح بسیار خوبی قرار دارد و مقامات دو شهرداری در موضوعات مختلف رایزنی دارند. تفاهم‌نامه خواهرخواندگی میان سارایوو و تهران و سفری که به ایران داشتم، نشانه‌ای از ارتقای دیپلماسی شهری میان تهران و سارایوو در سال‌های اخیر بوده است که مایل هستم از نقش مؤثر سفیر ایران در انجام هماهنگی‌ها و پیگیری‌های لازم قدردانی کنم.

شهردار سارایوو افزود: امیدوارم در آینده نیز روابط میان دو پایتخت تهران و سارایوو بیش از پیش گسترش یابد و شاهد توسعه همه‌جانبه روابط از جمله دیپلماسی شهری و به ویژه توسعه گردشگری میان دو پایتخت باشیم.

وی با یادآوری آمادگی سارایوو برای میزبانی از شهردار تهران اظهار کرد: در روز ششم آوریل سال جاری به مناسبت روز سارایوو، آماده میزبانی از شهردار تهران بودیم که به علت شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن، سفر به تعویق افتاد و امیدواریم با برطرف شدن موانع در  فرصت مناسب انجام شود.

سفیر کشورمان نیز در این دیدار گفت: اشتراکات تاریخی و فرهنگی فراوان میان دو ملت و علاقه مردم دو کشور به یکدیگر در کنار اراده سیاسی دو دولت برای ارتقای سطح همکاری‌ها، در سال‌های اخیر فرصتی را پدید آورد تا بتوانیم دیپلماسی شهری میان تهران و سارایوو را فعال‌تر کنیم.

حیدری افزود: در دوره مأموریت خود در بوسنی و هرزگوین شاهد همراهی و همکاری مستمر شهرداری سارایوو با سفارت و نهادهای ایرانی در راستای برگزاری رخدادهای مختلف فرهنگی بودم و یکی از ابتکارات قابل تقدیر اخیر، نورپردازی ساختمان تالار شهر سارایوو با پرچم جمهوری اسلامی ایران به نشانه اعلام همبستگی با ملت ایران در مبارزه با کرونا بود که همزمان با نوروز انجام شد.

در این دیدار طرفین بر ضرورت تقویت بیش از پیش روابط دوستانه در ابعاد مختلف و بهره‌برداری از تجارب یکدیگر به ویژه در مبارزه با شیوع کرونا تأکید کردند.

انتهای پیام
captcha