کمک‌های مالی و معنوی؛ نیاز فوری مؤسسات قرآنی ورشکسته از کرونا
کد خبر: 3912946
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳
مرادی تأکید کرد:

کمک‌های مالی و معنوی؛ نیاز فوری مؤسسات قرآنی ورشکسته از کرونا

عضو اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت گفت: موضوعی که مسئولان باید بفهمند و آحاد جامعه نیز آن را درک کنند، این است که مؤسسات قرآنی، امروز و در وضعیت کرونا از لحاظ اقتصادی ورشکسته شده‌اند.

پیرو انتشار دو گزارش با عنوان «مؤسسات قرآنی متضرر از کرونا با اجاره‌بها دست به گریبان شدند» و «نقش منابع مالی در ثبات فعالیت مؤسسات قرآنی»، امیرحجت مرادی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت گیلان گفت: مؤسسات قرآنی در وضعیت کرونا به واقع، از لحاظ اقتصادی ورشکست شده‌اند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت با اشاره به اینکه ورشکستگی اقتصادی در قانون برای خود تعریفی دارد، اظهار کرد: مؤسسات، در قبال خدماتی که ارائه می‌دهند، شهریه می‌گیرند و در حال حاضر با توجه به تعطیلی کلاس‌ها و با اوج‌گیری بیماری کرونا، این تعطیلی‌ها ادامه خواهد داشت.

مرادی با اشاره به اینکه درست است که هیئت مؤسس و هیئت مدیره مؤسسه باید به دنبال ابتیاع فضا باشند و نباید منتظر کمک دولتی باشند، گفت: این به منزله کوتاهی این هیئت مؤسس و هیئت مدیره نیست، بلکه به منزله سیل و زلزله‌ای است که شهری و ساختمانی را از بین می‌برد و برای بازسازی نیازمند تمکن مالی هست.

وی بیان کرد: در حوزه فرهنگ، نمی‌توان توقع تمکن مالی داشت، پس طبیعی است که نیازمند توجه ویژه هستیم، از سوی دیگر مؤسسات قرآنی، قرارگاه‌های فرهنگی و خط مقدم جنگ فرهنگی هستند و اگر اینها با حوادث طبیعی و یا نقشه‌های دشمن دچار مشکل شده‌اند، باید دولت پای کار بیاید و تسهیلات ارائه دهد و بخشی از این تسهیلات را در قالب وام‌های بلاعوض یا طولانی‌مدت با فرصت تنفس چندماهه ارائه کند.

مرادی با تأکید بر اینکه مؤسسات با کمترین استقبال روبه‌رو هستند، بیان کرد: حتی افرادی که پای ثابت کلاس‌های آموزشی مؤسسات قرآنی بودند، با وجود اینکه پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی نیز رعایت می‌شود در حال حاضر کمترین حضور را دارند، چرا که اولیا نگران از حضور فرزندان در این محیط هستند.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت گیلان اضافه کرد: هنگامی که آمار شرکت‌کنندگان در مؤسسه به شدت کاهش یافته است، یعنی درآمدی ناشی از شهریه که برای ارائه خدمات به مردم دریافت می‌شد، کم شده است، پس طبیعی است که حتی توان بازپرداخت تسهیلات دولتی (در سامانه کارا و ...) را ندارند.

وی ادامه داد: موضوعی که مسئولان و آحاد جامعه باید بدانند، این است که مؤسسات قرآنی، امروز و در شرایط کرونایی به معنای واقعی کلمه از لحاظ اقتصادی ورشکسته شده‌اند، به همین دلیل نیازمند کمک‌های مادی و معنوی دستگاه‌‌های حاکمیتی هستند.

مرادی گفت: مؤسسه‌ای که فعالیت گسترده داشته و از فضای استیجاری استفاده می‌کرده، نیازمند کمک و حمایت است. مؤسسات قرآنی، یکی پس از دیگری تعطیل می‌شوند در حالی که اغلب آنان بیشترین فعالیت را داشته‌اند.

 

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
جوادی مطلق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۳ - ۱۰:۲۶
0
0
سلام
بله دقیقا همینطور است.
امیدواریم دولت به طور جدی برای حل مشکلات موسسات قرآنی
فکری جدی بکند.
captcha