نمازهای جماعت مساجد شیراز تعطیل شدند
کد خبر: 3911359
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹
سلمان‌زاده به ایكنا خبر داد؛

نمازهای جماعت مساجد شیراز تعطیل شدند

رئیس مركز رسیدگی به امور مساجد فارس با اشاره به وضعیت قرمز شیراز در ايام شيوع كرونا، از تعطیل شدن نمازهای جماعت در مساجد و حسینیه‌های این كلان‌شهر و 7 شهرستان دیگر استان خبر داد.

حجت‌الاسلام یوسف سلمان‌زاده،‌ رئیس مركز رسیدگی به امور مساجد فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با اشاره به وضعیت قرمز شیراز و اعمال محدودیت‌هایی از سوی ستاد مبارزه با كرونا در این استان گفت: به‌همین دلیل برپایی مراسم، مجالس و اجتماعات از جمله نمازهای جماعت در شهرهایی که وضعیت آنان قرمز اعلام شده است، ممنوع است.

وی افزود: شیراز نیز چون در وضعیت قرمز شیوع كرونا قرار گرفته است شامل این محدودیت می‌شود لذا نمازهای جماعت مساجد و حسینیه‌های این كلان‌شهر تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند و اقامه نمی‌شوند.

سلمان‌زاده در عین حال این نكته را یادآور شد كه مساجد و حسینیه‌ها تعطیل نیستند و تنها نمازهای جماعت و برنامه‌های جمعی تعطیل شده‌اند و گفت: گفت: هم‌اكنون بنا بر اعلام ستاد مبارزه با كرونا استان فارس شهرهای شیراز، کازرون، جهرم، گراش، فسا، قیر، لار و مرودشت قرمز اعلام شده‌اند.

رئیس مركز رسیدگی به امور مساجد فارس ادامه داد: البته متولیان مساجد و حسینیه‌های این شهرها شایسته است كه در این ایام نسبت به پخش اذان از مناره‌ها (درسه وعده) و باز بودن درب مساجد به‌مدت نیم ساعت برای خواندن نماز اول وقت به‌صورت فرادی با رعایت کامل ضوابط بهداشتی تمهیدات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام
captcha