ضرورت شبکه‌سازی دانشجویی جهاددانشگاهی
کد خبر: 3911152
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۳

ضرورت شبکه‌سازی دانشجویی جهاددانشگاهی

سرپرست سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی با تأکید بر اینکه این نهاد جهاددانشگاهی، از آغاز به دست دانشجویان و برای دانشجویان تأسیس شد، افزود: تداوم روند مشارکت اثربخش جهاددانشگاهی در مسیر توسعه و پیشرفت کشور، مستلزم تداوم جریان بالنده مشارکت شبکه‌ای دانشجویان در جهاددانشگاهی است.

ضرورت شبکه‌سازی دانشجویی جهاددانشگاهیمهدی عباسی در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: 4176 نفر از این دانشجویان، دانشجویان نخبه نامیده می‌شوند. طبق اعلام بنیاد ملی نخبگان، واژه نخبه به فردی برجسته و کارآمد اطلاق می‌شود که در خلق و گسترش علم، فناوری، هنر، ادب، فرهنگ و مدیریت کشور در چارچوب ارزش‌های اسلامی اثرگذاری بارز داشته باشد و همچنین فعالیت‌های وی بر پایه هوش، خلاقیت، انگیزه و توانمندی‌های ذاتی از یک‌سو و خبرگی، تخصص و توانمندی‌های اکتسابی از سوی دیگر، موجب سرعت‌بخشیدن به پیشرفت و اعتلای کشور شود.

وی افزود: هرگز نمی‌توان این بزرگ‌ترین سرمایه‌ی انسانی جامعه را نادیده انگاشت. اما بهره‌مندی از این سرمایه عظیم، الزاماتی دارد که آن‌ها را نیز نمی‌توان از نظر دور داشت. بی‌تردید باید بسترهای لازم را برای شکوفایی آن‌ها فراهم آورد.

عباسی گفت: وظیفه سازمان‌های گوناگونی که مجموعه نهاد آموزش عالی ایران را شکل می‌دهند، فراهم‌ کردن اتمسفر مناسب برای بالیدن و سهیم شدن دانشجویان در فرایند پیشرفت کشور است.

سرپرست سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی با تاکید بر این که این نهاد جهاددانشگاهی، از آغاز به دست دانشجویان و برای دانشجویان تاسیس شد، افزود: اهمیت بنیادین جهاددانشگاهی، در نقش و مشارکت آن در توسعه‌ی سرمایه انسانی آینده‌ی کشور، به‌ویژه در آموزش عالی است. بنابراین، تداوم روند مشارکت اثربخش جهاددانشگاهی در مسیر توسعه و پیشرفت کشور، مستلزم تداوم جریان بالنده مشارکت شبکه‌ای دانشجویان در جهاددانشگاهی است.

عباسی افزود: براساس این ضرورت‌هاست که سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی، شبکه‌سازی دانشجویی را دستور کار قرار داده است.

سرپرست سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی، ایجاد هم‌افزایی میان توان‌های دانشجویی به‌ویژه در عرصه‌های فرهنگی و علمی، شناسایی دانشجویان مستعد، زمینه‌سازی برای پرورش استعدادهای آن‌ها در راستای تبدیل شدن به دانشجویان نخبه با استفاده از ظرفیت‌های درون و بیرون جهاددانشگاهی، ایجاد سازوکار کارآمد تامین نیروی انسانی مورد نیاز بخش‌های گوناگون جهاددانشگاهی را از مهم‌ترین اهداف و مزایای این شبکه برشمرد.

عباسی افزود: شبکه دانشجویی جهاددانشگاهی متشکل از مجموعه‌ای از دانشجویان در حال تحصیل در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور است که از طریق عضویت در سازمان دانشجویان، در کنار تحصیل، می‌کوشند استعدادهای درونی خود را کشف و نسبت به فعال‌سازی، شکوفایی و رشد آن‌ها اقدام کنند. مجموعه‌ای از فعالیت‌های فرهنگی و علمی تعریف‌شده در سازمان، در کنار توانایی‌های گسترده دانشجویی در سراسر کشور، بستر پویایی را برای هم‌افزایی دانشجویی فراهم می‌کند.

به گفته سرپرست سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی، در این شبکه، شعب سازمان دانشجویان در سراسر کشور، به‌مثابه یک تشکل دانشجویی فعال، سازمان‌دهی این شبکه را برعهده خواهند داشت.

انتهای پیام
captcha