آخرین مصوبات ستاد مبارزه با كرونا در فارس / لغو تمام مراسم‌ تجمعی
کد خبر: 3911132
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴

آخرین مصوبات ستاد مبارزه با كرونا در فارس / لغو تمام مراسم‌ تجمعی

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت كرونا به تشریح آخرین مصوبات این ستاد پرداخت و گفت: از آنجا که هر ساله در این ایام از سال خصوصاً در ایام محرم شاهد برپایی مجالس تعزیه در شهرستان‌های جنوبی فارس هستیم و با توجه به حضور جمعیت زیاد در این آئین‌ها، ستاد مدیریت کرونای فارس تصمیم گرفت که ممنوعیت برگزاری هرگونه مراسم جمعی را به فرمانداران ابلاغ کند.

به گزارش ایكنا از فارس، عبدالرضا قاسم‌پور، جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت كرونا امروز، 28 تیرماه در جمع خبرنگاران با اشاره به مصوبات آخرین جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در فارس بیان کرد: در این جلسه مصوب شد که تشدید بازرسی و نظارت بر اماکن و واحدهای صنفی و صنعتی، خدماتی، تولیدی و عمرانی همچنان تداوم یابد.

وی با بیان اینكه برگزاری هرگونه تجمع انسانی در این استان تا سوم مردادماه ممنوع شده است، افزود: با متخلفان برابر دستورالعمل جدید کمیته امنیتی انتظامی ستاد ملی و با اختیاراتی که به بازرسان دانشگاه‌های علوم پزشکی داده شده، برخورد قاطع خواهد شد.

قاسم‌پور، تأکید بر اجرای سخت‌گیرانه‌تر دستورالعمل‌های نظارتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی را از دیگر مصوبات اعلام و اضافه کرد: با مدیران و کارکنان ادارات و نهادهایی که اهتمام لازم نسبت به رعایت اصول و پروتکل‌های بهداشتی نداشته باشند، مطابق دستورالعمل فرآیند نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی و برابر قانون تخلفات اداری برخورد خواهد شد.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، ادامه داد: همچنین تصویب شده که دستگاه‌های اجرایی به افرادی که پروتکل‌های بهداشتی و فردی را رعایت نمی‌کنند، خدمات ارائه ندهند.

وی یادآور شد: در یکی از مصوبات این جلسه تأکید شده که ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان از برگزاری هرگونه همایش غیر ضروری و کنفرانس پرهیز کنند؛ تجمعات ضروری هم الزاماً باید حفاظت شده برگزار شود.

قاسم‌پور با بیان اینکه نظارت بر مشاغل و اصناف بر عهده اتاق اصناف و اتحادیه و مسئولیت پیگیری نیز بر عهده دستگاه‌های اجرایی است، ادامه داد: دانشجویان مقطع دکترای دانشگاه آزاد استان درخواست لغو آزمون جامع مردادماه را مطرح کردند که به تبع آن از دانشگاه متبوع خواسته شده تا با هماهنگی تهران، اقدمات لازم را برای رفع دغدغه آن‌ها انجام دهد.

معاون استاندار فارس اضافه کرد: از آنجا که هر ساله در این ایام از سال خصوصاً در ایام محرم شاهد برپایی مجالس تعزیه در شهرستان‌های جنوبی فارس مانند مهر، لامرد و لارستان هستیم و با توجه به حضور جمعیت زیاد در این آئین‌ها، ستاد مدیریت کرونای فارس تصمیم گرفت که ممنوعیت برگزاری هرگونه مراسم جمعی را به فرمانداران ابلاغ کند.

وی گفت: همچنین شهرداری شیراز و اتاق اصناف مرکز فارس مکلف به برپایی ایستگاه‌های توزیع ماسک در اماکن پر تردد و ایستگاه‌های اتوبوس و قطار شهری شده‌اند.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا افزود: در این جلسه بر استمرار دور کاری کارکنان پرخطر و شاغلین حساس ادارات و دستگاه‌های اجرایی و همکاری مدیران با آن‌ها تاکید شده است.

قاسم‌پور با تأکید بر اینکه فرمانداران شهرستان‌ها مکلف به مدیریت موضوع ممانعت برگزاری مجالس و تجمع‌ها هستند، از تداوم تعطیلی سیستم حمل و نقل عمومی شامل اتوبوس و قطار شهری در شیراز تا پایان این هفته خبر داد و گفت: کتابخانه‌ها، بوستان‌ها، پارک‌ها و تفرجگاه‌های استان فارس در این هفته تعطیل است.

وی با بیان اینکه رستوران‌ها و مراکز تهیه و طبخ غذا صرفا به‌صورت بیرون بر اجازه فعالیت دارند، از تعطیلی مراکز علمی و فرهنگی در شهرستان‌های با وضعیت قرمز استان فارس تا اطلاع ثانوی، خبر داد و گفت: با توجه به افزایش تعداد شهرستان‌های قرمز در فارس فعالیت باشگاه‌های ورزشی، دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌ها، کتابخانه‌ها، سینما، موزه، تالارهای پذیرایی، سالن‌های زیبایی، کافه، قهوه خانه، زبانسراها، استخرهای سرپوشیده، باشگاه‌های ورزشی ورزش‌های پربرخورد، باغ وحش، چایخانه، شهربازی، مراکز تفریحی آبی و باشگاه‌های بدنسازی و نماز جمعه در این شهرستان‌ها ممنوع است.

معاون استاندار فارس تأکید کرد: تنها راه مقابله با ویروس کرونا پیشگیری است، لذا ضروری است مردم با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک موجب قطع زنجیره ویروس کرونا شوند.

انتهای پیام
captcha