كانون‌های مساجد به آسیب‌شناسی كاركردهای خود بپردازند
کد خبر: 3910792
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵

كانون‌های مساجد به آسیب‌شناسی كاركردهای خود بپردازند

مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به نقش كانون‌های مساجد گفت:‌ ستاد کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد افزون بر شناسایی مساجد برای راه‌اندازی این کانون در آن‌ها، باید به آسیب‌شناسی کارکردهای خود نیز بپردازد تا بتواند در رسالت خود پیروز شود.

به گزارش ایكنا از فارس، صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس امروز، 25 تیرماه در دیدار با كاركنان ستاد کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد فارس، کارکردهای چشمگیری در زمینه فرهنگی، هنری و گسترش معارف دینی و مذهبی برای جوانان و نوجوانان داشته و دارند.

وی، هدف از راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد را گسترش مذهب و دین در مساجد با زبان هنر برای مردم دانست و افزود: مساجد، جایگاهی مقدس، به‌عنوان پایگاهی فرهنگی، اجتماعی و سیاسی محسوب می‌شوند که افزون بر آن، کارکردی دینی دارند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس ادامه داد: ستاد کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد افزون بر شناسایی مساجد برای راه‌اندازی این کانون در آن‌ها، باید به آسیب‌شناسی کارکردهای خود نیز بپردازد تا بتواند در رسالت خود پیروز شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس بیان كرد: همان‌گونه که انجمن‌های فرهنگی و هنری، بازوهای این اداره هستند، کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد هم بازویی در زمینه دین، فرهنگ و هنر به شمار می‌آیند تا سیاست‌های فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در مساجد اجرایی کنند.

حجت‌الاسلام حسین امیدی، مدیر ستاد هماهنگی كانون‌های فرهنگی ـ هنری فارس نیز در این دیدار گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد فارس، در چندین مرحله، کمک‌های مردمی را از روزها پایانی اسفندماه جاری که بیماری کرونا رو به همه‌گیری بیشتر نهاد، گرد‌آوری کرده و با بسته‌بندی‌ كردن آن‌ها، به دست قشر کم‌درآمد و آسیب‌پذیر رساندند.

وی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد را نهادی بی‌حاشیه در مسجد دانست و افزود: بسیاری از برنامه‌های دهه کرامت را با توجه به گسترش بیماری کرونا و ممنوعیت برگزاری تجمعات، در فضای مجازی برگزار كردیم.

امیدی با اشاره کارگروه مساجد و 40 سالگی دفاع مقدس که بر دوش کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد است، ادامه داد: برنامه «سه‌شنبه‌های تکریم» توسط ستاد کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور اجرایی شد که نخستین برنامه آن در فارس، شب گذشته در مسجد شهدای «سلطان‌آباد» برگزار شد.

مدیر ستاد هماهنگی كانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد فارس بیان كرد: از کارکردهای این کانون‌ها، فعالیت‌های فرهنگی و هنری در فضای مجازی است. هم‌اکنون در هر شهرستان یک کارگروه محتوایی در حال کار است.

وی یادآور شد: سال گذشته، از میان بیش از 24 هزار کانون فرهنگی ـ هنری مساجد در طرح فهما، 18 کانون برگزیده شدند که کانون «آرمان‌شهر مهدوی» شیراز یکی از آنان بود.

انتهای پیام
captcha