تجربیات «مناره‌های ملکوت» شیراز کتاب می‌شود
کد خبر: 3910790
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷

تجربیات «مناره‌های ملکوت» شیراز کتاب می‌شود

در ماه مبارك رمضان سال جاری، برنامه «مناره‌های ملكوت» در قالب اجرای برنامه جزءخوانی آیات قران در 30 مسجد تاریخی برگزار شد كه حاصل مشاهدات در مساجد تاریخی و پژوهش‌های میدانی فرصتی را برای تدوین کتابی از معماری و تاریخ این مساجد ثبت ملی فراهم کرده است.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، فرزاد صدری، سرپرست معاونت فرهنگی و هنری این سازمان امروز، 25 تیرماه گفت: ماه مبارک رمضان امسال گرچه به دلیل شیوع ویروس کرونا محدودیت‌های زیادی برای اجرای رویدادهای میدانی و حقیقی به‌وجود آورد، با این وجود فرصت‌هایی خلق کرد تا بتوان از ظرفیت‌ها و بستر شبکه‌های اجتماعی برای رونق برنامه‌های معنوی و قرآنی بهره برد.

وی، برنامه «مناره‌های ملکوت» را یکی از تجربیات موفق دانست و ادامه داد: در قالب این برنامه جزءخوانی آیات قرآن کریم در 30 مسجد تاریخی از دریچه شبکه‌های اجتماعی مهمان سفره‌های افطار شهروندان شیراز و ایرانیان می‌شد که مجموعاً حداقل 100 هزار نفر این کلیپ‌ها را مشاهده کردند که موفقیتی چشمگیر به‌شمار می‌رود.

صدری ادامه داد: «مناره‌های ملکوت» در ابتدا یک رویداد تجربی و اجرایی بود اما حاصل مشاهدات در مساجد تاریخی و پژوهش‌های میدانی فرصتی را برای تدوین کتابی از معماری و تاریخ این مساجد ثبت ملی فراهم کرده است.

سرپرست معاونت فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، برگزاری «آیین شب‌های قدر خودرویی در بوستان دراک»، برنامه «سی قرار عاشقانه» با محوریت انتشار آیات قرآن با محوریت فرهنگ شهروندی در بستر فضای مجازی و تبلیغات محیطی و تولید و انتشار ویدیویی گفتارهای عرفانی و اخلاق با سخنرانی بزرگان فلسفه، عرفان و الهیات شیراز را از دیگر اتفاقات مهم جشنواره «بهار در بهار» دانست و گفت: 5 مسابقه مردمی «خلوت عاشقانه»، «زیباترین حکایت» ، «قدر قرآن»، «کلک کریمان» و «آیات زندگی» بودند که با استقبال کم‌نظیر و دور از انتظار مواجه شد.

وی، داوری آثار رسیده به این مسابقات را دشوار توصیف و تصریح کرد: در مسابقه «خلوت عاشقانه» از هموطنان به‌ویژه شهروندان شیراز به دبیرخانه جشنواره «بهار در بهار»ارسال شد که داوران برای انتخاب آثار برگزیده را کار سختی در پیش داشتند. همچنین شرکت‌کنندگان در مسابقه «آیات زندگی» آیاتی بسیار زیبا از قرآن را که در برگیرنده مفاهیم اخلاقی و فرهنگ شهروندی بود را با ظرافت و دقت تمام در قرآن کریم احصا و ارسال کرده بودند.

صدری ادامه داد: در «مسابقه کلک کریمان» نیز 71 خطاط و هنرجوی خوشنویسی آثار خود را ارسال کردند که در انتخاب برگزیدگان علاوه بر مسائل فنی بر اساس خلاقیت در ارسال تصویر، صفحه‌آرایی و انتخاب متن لحاظ شده است.

سرپرست معاونت فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز ضمن قدردانی از والدین کودکان برای شرکت فرزندانشان در مسابقه «زیباترین حکایت» و «قدر قرآن» گفت: از برگزیدگان این 5 مسابقه در دهه ولایت تقدیر می‌شود که امیدواریم با سفید شدن شرایط شیراز از نظر شیوع ویروس کرونا بتوان آیین پایانی را به‌صورت حضوری و با حضور شهروندان برگزیده برگزار کرد.

انتهای پیام
captcha