ابتلای 36 درصدی كارمندان داراب به كرونا ویروس
کد خبر: 3910729
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵

ابتلای 36 درصدی كارمندان داراب به كرونا ویروس

رئیس مرکز بهداشت داراب با اشاره به آمار 36 درصدی ابتلای كارمندان این شهرستان به كرونا، در این زمینه به كارمندان هشدار داد تا موارد بهداشتی را به‌خوبی رعایت كنند.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی شیراز، ابراهیم رسولی، رئیس مرکز بهداشت داراب امروز، 25 تیرماه با اشاره به آمار ۳۶ درصدی ابتلای کارمندان این شهرستان به کرونا گفت: در آخرین آمار ارائه شده از سوی واحد مبارزه با بیماری‌های واگیر شبکه بهداشت و درمان، کارمندان ادارات با اختلاف پنج درصدی در بالاترین میزان ابتلا به کرونا نسبت به سایر مشاغل قرار دارند.

وی با اشاره به بازدیدهای انجام شده از سوی واحد مهندسی بهداشت محیط، جلب مشارکت‌های مردی و سلامت کار مرکز بهداشت از ادارات داراب، به کارمندان توصیه کرد: از حضور در مراکز پر تجمع و مراسم عروسی و عزاداری، رستوران‌ها، سفر به شهرستان‌های آلوده، حضور در دورهمی‌ها، استفاده از وسایل مشترک و تماس نزدیک با افراد علامت‌دار خودداری کنند تا احتمال ابتلای آنان به بیماری کووید۱۹ کاهش پیدا کند.

رئیس مرکز بهداشت داراب با تأکید بر اینکه بازگشت به کار شاغلان پس از ابتلا به کرونا دارای شرایط مشخصی است، ادامه داد: شاغلان مبتلا به کرونا با تأیید پزشک طب کار یا پزشک متخصص داخلی و عفونی می‌توانند در محل کار حاضر شوند.

رسولی افزود: افرادی که دچار علایمی مانند تب، سرفه خشک طولانی، تنگی نفس، درد قفسه سینه، درد عضلانی، از دست دادن حس چشایی و بویایی، دردهای ستون فقرات، سردردهای شدید بی سابقه، آبریزش بینی، تغییر در الگوی تنفسی، علایم گوارشی به ویژه اسهال آبکی و احساس خستگی و ضعف هستند، باید به پزشک مستقر در مرکز معاینه بیماران علامت‌دار و مشکوک به کرونا مراجعه کنند.

وی، از مدیران ادارات شهرستان داراب خواست از ورود افراد علامت‌دار و مشکوک به این مراکز، جلوگیری کنند و رعایت نکاتی از جمله استفاده از ماسک مناسب، ضدعفونی روزانه سطوح، پرهیز از استفاده از وسایل مشترک، پرهیز از دورهمی‌ها و تجمعات، استفاده از ظروف یک بار مصرف، استفاده نکردن از آب سردکن عمومی و باز بودن پنجره‌ها برای تهویه از سوی کارکنان ادارات را الزامی برشمرد.

رئیس مركز بهداشت داراب اضافه کرد: با توجه به آخرین مصوبه ستاد مقابله با کرونا، کارکنان باید بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک توجه و به مراجعان تأکید کنند درصورت مراجعه بدون ماسک، خدمت به آنان ارائه نمی‌شود.

انتهای پیام
captcha