تمدید مهلت ثبت‌نام و پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های آسیب‌دیده از كرونا در فارس
کد خبر: 3910699
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱

تمدید مهلت ثبت‌نام و پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های آسیب‌دیده از كرونا در فارس

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس اعلام کرد: امکان ثبت‌نام متقاضیان دریافت تسهیلات ویژه بنگاه‌های آسیب دیده از کرونا ویروس تا پایان تیرماه و زمان پرداخت به آن‌ها تا پایان مردادماه تمدید شده است.

به گزارش ایكنا از فارس، سهراب مختاری، مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی فارس امروز، ٢٥ تیر در کارگروه اقتصاد، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان به بررسی عملکرد پرداخت تسهیلات ویژه بنگاه‌های آسیب دیده از کرونا ویروس در استان پرداخت و گفت: دولت و ستاد ملی مبارزه با کرونا در سطح ملی تصمیمات در این باره اتخاذ کرده‌اند.

وی با بیان اینكه امکان ثبت‌نام متقاضیان دریافت تسهیلات ویژه بنگاه‌های آسیب دیده از کرونا ویروس تا پایان تیرماه و زمان پرداخت به آن‌ها تا پایان مردادماه تمدید شده است، ادامه داد: با بررسی مجوز ثبت‌نام توسط سامانه و بررسی مجدد توسط دستگاه اجرایی مربوطه، تأیید و رد درخواست متقاضی به بانک‌ها اعلام می‌شود و نهایتاً تسهیلات به متقاضیانی که تایید شدند، واگذار خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس، مدت بازپرداخت این تسهیلات با احتساب دوره تنفس را ٢٤ ماه و از ابتدای آبان‌ماه امسال اعلام کرد و گفت: تسهیلات مصوب باید به‌صورت دو مرحله‌ای و بر اساس فهرست اعلامی کارفرما که به تأیید تأمین اجتماعی رسیده واگذار شود که البته در تجدیدنظر، کارگاه‌های فاقد بیمه هم شامل این تسهیلات شدند.

مختاری با بیان اینکه از ٨٠ هزار و ٤٧٢ کارگاه، ٦٧ کارگاه در دست بررسی دستگاه‌های اجرایی استان قرار دارد، بیان کرد: تاکنون پرداخت به ٢٦٨ کارگاه در قالب ٣٧١ نفر انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه فارس رتبه اول کشور در معرفی کارگاه‌ها به بانک‌های عامل دارد، بیان کرد: سهم بانک‌ها نیز در ارائه تسهیلات به واحدهای آسیب دیده مشخص است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس ادامه داد: پنج شهرستان شیراز، مرودشت و آباده، کازرون و داراب ظرفیت بهتری نسبت به شهرستان‌های دیگر در بررسی درخواست متقاضیان و معرفی آن‌ها به بانک‌ها ایجاد کرده‌اند.

مختاری در این جلسه خواستار اجرای مصوبات جلسه کارگروه اقتصاد، اشتغال و سرمایه گذاری استان در خصوص ارائه تسهیلات به بنگاه‌های آسیب دیده، ضرورت ادامه روند اطلاع‌رسانی توسط دستگاه‌های اجرایی و ضرورت تسریع در پرداخت‌ها توسط شعب استانی به شهرستان‌ها شد.

انتهای پیام
captcha