دوره آزمایشی مراکز شبانه‌روزی حفظ قرآن مجازی شد / ۲۹ تیر؛ زمان آغاز کلاس‌ها
کد خبر: 3910688
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷

دوره آزمایشی مراکز شبانه‌روزی حفظ قرآن مجازی شد / ۲۹ تیر؛ زمان آغاز کلاس‌ها

مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) از برگزاری دوره آزمایشی مراكز شبانه‌روزی حفظ یک ساله كل قرآن این مؤسسه در بستر فضای مجازی و به‌ صورت تلفنی خبر داد.

حجت‌الاسلام علی‌رضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س)، در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با بیان اینكه امسال بیستمین دوره آموزشی مراكز شبانه‌روزی حفظ یک ساله كل قرآن كریم این مؤسسه برگزار می‌شود، اظهار کرد: امسال به دلیل شیوع كرونا و اهمیت حفظ سلامت قرآن‌آموزان تصمیم گرفتیم تا دوره آزمایشی این دوره را در بستر فضای مجازی و به‌صورت تلفنی برگزار كنیم.

وی با بیان اینكه این دوره در ایام تابستان جاری و طی 40 روز اجرا خواهد شد، تصریح کرد: حتی مصاحبه تخصصی بیستمین دوره مراکز شبانه‌روزی حفظ یکساله کل قرآن کریم بیت‌الاحزان هم به‌صورت تلفنی برگزار شد.

شاهسونی بیان كرد: در سال جاری 382 نوجوان و جوان 14 تا 22 ساله جهت حضور در مراکز شبانه‌روزی حفظ یک‌ساله بیت‌الاحزان نام‌نویسی کردند و بنا بود مصاحبه تخصصی این مراکز همانند 19 دوره قبلی به‌صورت حضوری برگزار شود که به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا در سطح کشور، انجام مصاحبه حضوری در تمامی مراکز لغو شد.

مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) یادآور شد: با توجه به مصوبه شورای عالی مراکز شبانه‌روزی بیت‌الاحزان، تمامی مصاحبه‌ها توسط کارشناسان مراکز شبانه‌روزی به صورت تلفنی برگزار شد و مجموعاً قریب 250 قرآن‌آموز با قبولی در مصاحبه به دوره آزمایشی این مراکز راه یافتند.

وی با تصریح اینكه دوره آزمایشی مراكز شبانه‌روزی حفظ قرآن بیت‌الاحزان در سال جاری با محوریت حفظ جزء 20 قرآن كریم برگزار خواهد شد‌، گفت: قرآن‌آموزانی که این دوره را با موفقیت پشت سر بگذارند به دوره حضوری راه پیدا می‌کنند.

شاهسونی به شیوه اجرای دوره آزمایشی به‌صورت تلفنی و مجازی اشاره كرد و گفت: مدیریت این دوره در مركز مدیریت بیت‌الاحزان واقع در دهستان خیر شهرستان استهبان استان فارس انجام می‌شود و قرآن‌آموزان پذیرفته شده در مصاحبه تخصصی در كلاس‌های 15 نفره تقسیم‌بندی می‌شوند.

وی با بیان اینكه كلاس‌ها در 6 روزه هفته از شنبه تا پنج‌شنبه در قالب كلاس آنلاین یا تلفنی برگزار می‌شوند، گفت: علاوه بر این‌ها به‌منظور دستیابی سریع و راحت‌تر قرآن‌آموزان به مباحث آموزشی كانالی در فضای مجازی تشكیل شده و مباحث مربوط به كلاس‌های تفسیر و استماع ترتیل و نكات تجویدی نیز به‌صورت روزانه در این كانال قرار داده می‌شود.

مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س)، زمان برگزاری این كلاس‌ها را 29 تیرماه جاری اعلام كرد و گفت: شهریه دوره آزمایشی مراكز شبانه‌روزی حفظ یك ساله قرآن كریم 500 هزار ریال انتخاب شده است.

یادآور می‌شود، مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) از سال 1385 برای اولین بار در بین شیعیان اقدام به برپایی مراکز تخصصی حفظ یک‌ساله به‌صورت شبانه‌روزی كرد و تاکنون بیش از 1000 حافظ کل قرآن کریم در این مراکز تربیت شده‌اند.

انتهای پیام
captcha