آغاز ثبت‌نام نوزدهمین دوره مسابقات ملی «مهارت» در فارس
کد خبر: 3910566
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳

آغاز ثبت‌نام نوزدهمین دوره مسابقات ملی «مهارت» در فارس

مدیركل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس از آغاز ثبت‌نام نوزدهمین دوره مسابقات ملی «مهارت» در استان خبر داد و گفت: داوطلبان می‌توانند به‌شکل غیرحضوری در این رویداد نام‌نویسی کنند.

به گزارش ایكنا از فارس، حشمت كوشكی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس امروز، 24 تیرماه در جع خبرنگاران گفت: نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در ۳۵ رشته همزمان با سراسر کشور و با در نظر گرفتن شرایط شیوع ویروس کرونا، به‌صورت غیرمتمرکز و غیر همزمان و منوط به تصمیم ستاد استانی مبارزه با کرونا برگزار می‌شود.

وی افزود: ثبت‌نام داوطلبان شرکت در مسابقه ملی مهارت از ۲۲ تیر آغاز شده است و داوطلبان می‌توانند به‌شکل غیرحضوری در این رویداد نام‌نویسی کنند.

کوشکی با یادآوری اینکه برگزاری این مسابقات به دلیل شرایط شیوع کروناویروس، غیرمتمرکز و غیرهمزمان بوده و تابع تصمیمات ستاد استانی مدیریت کرونا است، گفت: این مسابقات در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: هدف از این رقابت‌ها ترویج مهارت، افزایش توان مهارتی نیروی کار تا سطح جهانی و شناسایی نقاط قوت آموزش‌های مهارتی، آشنایی مربیان با سطح استاندارد آموزش مهارت جهانی و تکنولوژی نوین، بسترسازی برای اجرای آموزش‌های پروژه‌محور، ایجاد ارتباط بین مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای با صنعت و بنگاه‌های اقتصادی و معرفی مهارت‌آموزان برتر به این مراکز برای ایجاد اشتغال، ایجاد فرصتی مناسب برای تبادل اطلاعات فنی و تجارب حرفه‌ای و روح‌بخشی به آموزش‌های مهارتی و ایجاد انگیزه در جوانان برای فراگیری مهارت است.

مدیركل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس با بیان اینکه علاقه‌مندان برای ثبت‌نام باید به نشانی  www.portaltvto.com/olampiad/signup/step۱ مراجعه کنند، گفت: این مسابقات در رشته‌های رقابتی فناوری آب، ساخت و تولید تیمی، مکاترونیک و امنیت شبکه برای متولدین ۱۱ دی‌ماه ۷۴ و بعد از آن برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: متولدین ۱۱ دی‌ماه ۷۷ و بعد از آن هم می‌توانند برای رقابت در رشته‌های رباتیک، تراش و فرز یا (cnc)، فناوری مد، گل آرایی، طراحی فضای سبز، تهویه و تبرید، جوشکاری، راهکارهای نرم افزاری برای تجارت، کنترل صنعتی، اتصالات چوبی، نجاری سازه های چوبی، لوله کشی و گرمایشی، تأسیسات الکتریکی، الکترونیک، کابینت سازی، فناوری خودرو، صافکاری خودرو، نقاشی خودرو، آجر چینی، کاشیکاری دیوار و کف، گچکاری،تعمیر و نگهداری ماشین آلات سنگین، طراحی مهندسی مکانیک، جواهرسازی، آشپزی، قنادی، طراحی صفحات وب، مدیریت سیستم های تحت شبکه و امنیت شبکه در این مسابقات ثبت‌نام کنند.

کوشکی با بیان اینکه فارس از استان‌های پر افتخار در ۱۸ دوره گذشته این رقابت‌ها است، گفت: شرکت‌کنندگان استان فارس در این رقابت‌ها تاکنون موفق به کسب چندین عنوان جهانی شده‌اند و در دوره هجدهم تیم اعزامی فارس سه مدال نقره، یک برنز و ۶ دیپلم افتخار کسب کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان فارس یادآور شد: نفرات برتر این مسابقات که به صورت سالانه در سطح کشور برگزار می‌شود، پس از حضور در اردوی آماده‌سازی تیم ملی مهارت به مسابقات جهانی اعزام خواهند شد.

انتهای پیام
captcha