انجام تست كووید 19 برای تمام افراد جامعه ضروری نیست
کد خبر: 3910527
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵

انجام تست كووید 19 برای تمام افراد جامعه ضروری نیست

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز با بیان اینكه انجام تست کووید ۱۹ برای تمام افراد جامعه ضروری نیست، گفت: کسانی که تمایل به انجام این تست‌ها دارند می‌توانند به آزمایشگاه‌هایی که برای این موضوع در نظر گرفته شده مراجعه و از خدمات آنان بهره‌مند شوند.

به گزارش ایكنا از فارس، یک‌صد و بیستمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 24 تیرماه با حضور رئیس، معاونان و مدیران ارشد دانشگاه برگزار شد. 

مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز در این نشست با اشاره به نقش مهم و مؤثر پرستاران در روند فعالیت کادر درمانی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در زمینه ارائه خدمت و درمان بیماران، از تلاش آنان به‌عنوان مدافعان خط مقدم سلامت و بازوان توانمند حوزه درمان تقدیر کرد.

وی در ادامه با بررسی روند فعالیت آزمایشگاه‌ها در نمونه‌گیری از افراد مشکوک و مبتلا به کروناویروس، تأکید کرد: انجام تست کووید ۱۹ برای تمام افراد جامعه ضروری نیست، اما کسانی که تمایل به انجام این تست‌ها دارند می‌توانند به آزمایشگاه‌هایی که برای این موضوع در نظر گرفته شده مراجعه و از خدمات آنان بهره‌مند شوند.

لطفی همچنین با اشاره به تلاش‌های تمام ارکان دانشگاه و مجموعه سلامت استان در زمینه پیشگیری و مهار ویروس کرونا در فارس، ضمن تقدیر از تعامل و همراهی بیمارستان شهید بهشتی شیراز در شرایط بحرانی به وجود آمده، بر مشارکت و همراهی سایر بخش‌های خصوصی نظام سلامت استان با دانشگاه تأکید کرد.

معاونان و مدیران ارشد دانشگاه علوم پزشكی شیراز نیز گزارشی از اقدامات حوزه‌های مختلف دانشگاه در ۲۴ ساعت گذشته را به رئیس دانشگاه ارائه دادند و مصوبات روزهای گذشته ستاد مدیریت بیماری کووید۱۹ دانشگاه، ارزیابی شد. 

این نشست با ارائه گزارشی از محاسبات هزینه‌ای بیمارستان‌ها و نحوه ارائه خدمات در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی با توجه به تعرفه‌های موجود از سوی علی‌رضا منصوری، رئیس اداره هماهنگی امور بیمه، تعرفه و استاندارد معاونت درمان دانشگاه علوم پزشكی شیراز ادامه پیدا کرد و اجرای طرح «هر شهروند یک ناظر کرونایی» با استفاده از پتانسیل مردمی در گزارش موارد مربوط به تخلفات بهداشتی و به خطر افتادن سلامت جامعه از سوی اماکن و اصناف مختلف، به اعضای ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا پیشنهاد شد.

گزارش اقدامات مرکز پایش مراقبت‌های سلامت(MCMC) دانشگاه از سوی امینه دادور از دیگر بخش‌های نشست امروز بود.

انتهای پیام
captcha