زمان برگزاری آزمون اعطای مدرک به حفاظ هنوز مشخص نیست / نام‌نویسی ۴۵۷ نفر از فارس
کد خبر: 3910454
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳

زمان برگزاری آزمون اعطای مدرک به حفاظ هنوز مشخص نیست / نام‌نویسی ۴۵۷ نفر از فارس

سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس با اشاره به نام‌نویسی ۴۵۷ نفر از حافظان قرآن کریم در پانزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ گفت: برگزاری این آزمون به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاد و هنوز زمان برگزاری آن مشخص نیست.

سیدحمید موسوی، سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس، در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با بیان اینكه امسال پانزدهمین دوره آزمون اعطای مدرك تخصصی به حفاظ بناست كه برگزار شود، گفت: پیش از این بنا بود كه این آزمون در تاریخ جمعه، 27 تیرماه جاری به‌ صورت همزمان و كشوری برگزار شود اما شیوع كرونا این آزمون را لغو كرد.

وی با تصریح اینكه هنوز زمان برگزاری این آزمون مشخص نیست، افزود: 457 نفر از حافظان قرآن كریم از استان فارس در این دوره از آزمون نام‌نویسی كرده بودند كه از این تعداد 145 آقا و 312 نفر بانو هستند.

موسوی اظهار كرد: برای برگزاری آزمون 4 حوزه امتحانی را در شیراز، استهبان، داراب و گراش پیش‌بینی كرده بودیم كه بنا بود مسابقات شیراز در دبیرستان استعدادهای درخشان واقع در بلوار مدرس، در استهبان در دانشگاه پیام‌نور و در گراش در دبیرستان غیرانتفاعی بشارت برگزار شوند.

سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس یادآور شد: حتی صدور كارت ورود به جلسه از 17 تیرماه نیز آغاز شده بود كه علاقه‌مندان با مراجعه به سایت تلاوت می‌توانستند كارت خود را دریافت كنند.

وی در ادامه به شیوه كار این آزمون اشاره كرد و گفت:‌ آزمون اعطای مدرك تخصصی به حفاظ همه ساله در دو مرحله ویژه حافظ 10 جزء، 20 جزء و كل قرآن كریم برگزار می‌شود كه حافظان كلی كه رتبه خوبی در دو مرحله آزمون كسب كنند، به آزمون مرحله سوم برای كسب مدرك تخصصی درجه یك یا دو راه پیدا می‌كنند و در صورتی كه كسی نتواند رتبه خوبی در مرحله اول و دوم آزمون كسب كند، مدرك تخصصی درجه 4 یا 5 را دریافت خواهد كرد.

موسوی بیان كرد: معمولاً آزمون مرحله دوم هر سال اواخر مرداد یا هفته اول شهریورماه برگزار می‌شد اما امسال كرونا حتی زمان برگزاری مرحله اول را با تعویق مواجه كرد.

انتهای پیام
captcha