قرآنیان فارس در تكاپوی رقابت / تعويق زمان مرحله استانی
کد خبر: 3910445
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷

قرآنیان فارس در تكاپوی رقابت / تعويق زمان مرحله استانی

مرحله شهرستانی(منطقه‌ای) چهل و سومین دوره مسابقات قرآن مناطق شمالی و مركز استان فارس در شیراز در حال برگزاری است و همچنین این مسابقات در مناطق مختلف استان تا پایان تیرماه برگزار می‌شوند.

سیدامیرعباس جلالی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس، در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با بیان اینكه امسال مرحله شهرستانی مسابقات قرآن اوقاف به‌صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود، گفت: در این راستا استان فارس تبدیل به چهار منطقه شمال و مركز، غرب، شرق و جنوب شد كه مسابقات منطقه شمال و مركز در شیراز برگزار می‌شود.

وی با بیان اینكه مسابقات مرحله شهرستانی در شیراز از روز گذشته آغاز شده است، افزود: این مسابقات به دلیل شیوع كرونا به‌صورت ضبط تلاوت‌ها انجام می‌شود.

جلالی مكان ضبط تلاوت متسابقان را حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز اعلام كرد و گفت: روز گذشته، 23 تیرماه مسابقات بخش آقایان برگزار شد و امروز نیز مسابقات بخش بانوان در این حرم مطهر در حال برگزاری است.

وی از رقابت 100 نفر در این رقابت‌ها خبر داد و گفت: از این تعداد 30 نفر آقایان و 70 نفر بانوان هستند كه در رشته‌های حفظ 5، 10، 20 جزء و كل قرآن كریم، قرائت تحقیق و ترتیل و اذان(ویژه آقایان) رقابت كرده و می‌كنند.

جلالی در عین حال این نكته را یادآور شد كه آمار ثبت‌نامی اولیه در این مرحله از مسابقات در منطقه مركز و شمال استان فارس بیش از این رقم بود، اما شیوع ویروس كرونا موجب ریزش آمار شركت‌كنندگان مسابقات شد.

وی با بیان اینكه آزمون رشته‌های تفسیر قرآن كریم نیز 24 مردادماه برگزار خواهد شد كه اطلاعات تكمیلی آن متعاقباً اعلام می‌شود، گفت: ضبط تلاوت متسابقان در تمام مناطق استان از 15 تیرماه آغاز شده و تا آخر تیرماه ادامه خواهد داشت البته قرار بود این كار تا 26 تیرماه به اتمام رسد اما برخی از شهرستان‌ها به دلیل شیوع كرونا درخواست تمدید این مهلت كردند.

جلالی زمان داوری تلاوت‌های ضبط شده را هفته اول مردادماه سال جاری اعلام كرد و گفت: مرحله بعدی، مرحله استانی است كه بنا بود 23 مردادماه برگزار شود اما به دلیل شیوع كرونا مهلت برگزاری این مرحله تا پایان شهریورماه تمدید شده است.

وی یادآور شد: فعلاً دستورالعمل مرحله استانی به‌صورت حضوری است اما همه چیز بستگی به شرایط كشور در بحث شیوع كرونا دارد و اگر این روند ادامه داشته باشد، آن مرحله هم به‌صورت غیرحضوری خواهد بود.

انتهای پیام
captcha