ساماندهی پذیرش بیماران كرونایی نیازمند به بستری در شیراز
کد خبر: 3910329
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰

ساماندهی پذیرش بیماران كرونایی نیازمند به بستری در شیراز

اعضای ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشكی شیراز در نشست امروز خود، راهکارهای گسترش ظرفیت مراکز درمانی استان برای پذیرش بیماران مبتلا به کروناویروس را ارزیابی کردند.

به گزارش ایكنا از فارس، مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، 23 تیرماه در نشست اعضای ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری كووید 19 با پایش آخرین وضعیت کروناویروس در شهرستان‌های مختلف استان، از اعضای این ستاد خواست تا با بررسی ظرفیت تمامی مراکز درمانی استان در خصوص فضای فیزیکی، تجهیزات و نیروی انسانی، زمینه‌های گسترش پذیرش بیماران را فراهم آورند.

راهکارهای گسترش همکاری با بیمارستان‌های بخش خصوصی برای پذیرش مبتلایان به کووید ۱۹ به‌عنوان یک ظرفیت مهم درمانی در استان، از دیگر محورهای مورد بررسی رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز در این نشست بود که ضمن دریافت گزارش‌هایی از اعضای این ستاد انجام شد

وی همچنین استفاده هرچه بیشتر از بیمارستان پشتیبان به‌عنوان یکی از راهکارهای مدیریت شرایط کنونی و ساماندهی حجم بالای بیماران را مورد تاکید قرار داد.

لطفی همچنین خواستار بررسی میزان هزینه بیماران کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان و نحوه همکاری بیمه‌های استان، با مشارکت معاون توسعه مدیریت و منابع و معاون درمان دانشگاه شد.

در ادامه این نشست راهکارهای تأمین نیروی انسانی موردنیاز در مراکز درمانی استان ارزیابی شده و اعضای ستاد پیشنهادات خود را در این زمینه مطرح کردند.

فرآیندهای ثبت آمار مبتلایان، موارد بستری و اشغال تخت، همچنین فرآیندهای نمونه‌گیری در آزمایشگاه‌های تشخیصی از دیگر محورهای مورد بررسی در این نشست بود.

امیر سوار دشتکی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی شیراز نیز در این نشست، کیت‌های تولیدی در یکی از شرکت‌های فناورمحور زیرمجموعه دانشگاه را معرفی کرده و زمینه‌های سنجش کارآیی و استفاده از این کیت‌ها در آزمایشگاه‌های تشخیصی استان مورد هم‌فکری اعضای ستاد قرار گرفت.

انتهای پیام
captcha