كرونا با كسی شوخی ندارد / اشغال تمام ظرفیت‌های درمانی فارس
کد خبر: 3910130
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷

كرونا با كسی شوخی ندارد / اشغال تمام ظرفیت‌های درمانی فارس

معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی شیراز با بیان اینكه این روزها در حال پیك دوم شیوع كرونا هستیم، گفت: كرونا با كسی شوخی ندارد لذا باید فرهنگ‌سازی استفاده از ماسك و مراقبت‌های بهداشتی را در جامعه انجام دهیم.

به گزارش ایكنا از فارس، علی اكبری، معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، 22 تیرماه در مراسم افتتاح كمپین «من هم ماسك می‌زنم» در شیراز گفت: این روزها بیماری كرونا با شدت بیشتری در نقاط مختلف كشورمان شیوع پیدا كرده است كه استان فارس هم از این قضیه بی‌نصیب نبوده است.

وی افزود: كرونا با كسی شوخی ندارد لذا باید فرهنگ‌سازی استفاده از ماسك و مراقبت‌های بهداشتی را در جامعه انجام دهیم زیرا هم‌اكنون در حال پیك دوم شیوع كرونا هستیم و باید تمام این توصیه‌ها را جدی بگیریم.

اكبری با بیان اینكه طی روزهای گذشته با افزایش بیماران كرونایی در سطح استان مواجه بودیم، افزود: تقریباً تمام پتانسیل‌هایی كه برای خدمات‌دهی و بستری برای درمان این بیماران پیش‌بینی كرده بودیم، در سطح استان اشغال شده است لذا لازم است كه مردم توجه جدی به توصیه‌های ایمنی و مراقبت‌های بهداشتی داشته باشند.

وی از مردم خواست تا شرایط كادر درمان را در نظر بگیرند و گفت: به دلیل افزایش بار بیماری و تعدد موارد مثبت كرونا، با محدودیت‌هایی در ارائه خدمات به بیماران كرونایی مواجه هستیم پس نیاز به همكاری مردم داریم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی شیراز ادامه داد: تمام تلاش كادر درمان و مدافعان سلامت برای مقابله با كرونا 30 درصد قضیه را پوشش می‌دهد و 70 درصد قضیه مربوط به همت مردم و تلاش‌های آنان برای رعایت توصیه‌های ایمنی و مراقبت‌های بهداشتی اولیه مثل استفاده از ماسك و شستن‌ دست‌هاست.

وی در پایان یادآور شد: در روزهای اخیر تمام دستگاه‌های استان اعم از حوزه بهداشت و درمان و دستگاه‌های شهری تلاش كردند تا این حساسیت عمومی را در جامعه به وجود آورند كه مردم زمانی از بیرون از منزل می‌آیند، از ماسك استفاده كنند.

انتهای پیام
captcha