مشكل گروه‌های اجتماعی آسیب‌دیده از شيوع كرونا باید برطرف شود
کد خبر: 3910106
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷

مشكل گروه‌های اجتماعی آسیب‌دیده از شيوع كرونا باید برطرف شود

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به آسیب‌هایی كه شیوع كرونا بر بسیاری از مشاغل روزانه از جمله رانندگان اتوبوس‌ها وارد كرده است، گفت: باید مشکل گروه‌های اجتماعی که نان شب خود را روزانه به دست می‌آورند، حل شود.

به گزارش ایكنا از فارس، سیدعبدالرزاق موسوی، رئیس شورای شهر شیراز امروز، 22 تیرماه در مراسم آغاز به كار كمپین «من هم ماسك می‌زنم» در این كلان‌شهر گفت: تردیدی در این نیست که همه ما نسبت به جان خودمان بسیار حساس هستیم و معمولاً در زمانی که خطری جدی ما را تهدید می‌کند، این حساسیت نیز بیشتر می‌شود.

وی افزود: امروز تمام مجموعه پزشکی دنیا و کشور تأکید بر استفاده از ماسک برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا دارند و ما هم معتقدیم که اگر نسبت به انجام این امر متعهد باشیم، سریع‌تر به هدفمان که بهبودی جامعه است دست یابیم.

موسوی در پاسخ به این پرسش که شورای شهر بودجه‌ای برای مقابله با موج دوم شیوع ویروس کرونا پیش‌بینی کرده است، گفت: در جلسه شورای عالی استان‌ها که با حضور معاون رئیس جمهور برگزار شد، اعلام كردم که بی‌توجهی در این حوزه و عدم پیش‌بینی منابع مالی کافی در سطح ملی برای مبارزه با این ویروس، موجب تهدیدهای جدی در حوزه  امنیت ملی خواهد بود.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: هم‌اکنون نیز در خطر از دست دادن سرمایه‌های اجتماعی هستیم زیرا گروه‌های اجتماعی با مشکل مالی روبه‌رو هستند بنابراین باید مشکل گروه‌های اجتماعی که نان شب خود را روزانه به دست می‌آورند، حل شود.

وی با بیان اینکه به استاندار نیز پیامی مبنی بر اینکه مشکلات استان فارس و شهر شیراز با کمک مدیریت کلان و مجموعه شورای شهر و دیگر مسؤلان مرتبط قابل پیگیری است تا فشار کمتری به اقشار پایین جامعه وارد شود، ارسال كردم، گفت: شورای شهر شیراز آمادگی دارد با کمک دیگر دستگاه‌ها در این حوزه کمک كند.

موسوی با تصریح اینکه برای حفظ جامعه و مردم نیازمند این نگرش هستیم که دیگران را ببینیم و به یکدیگر فکر کنیم، افزود: مشکل کنونی ما این است که عملاً هر کسی خود را می‌بیند و به‌همین دلیل نمی‌توانیم از ظرفیت‌ها بهره ببریم.

رئیس شورای شهر شیراز اظهار کرد‌‌: خیلی‌ها نیز در این اندیشه هستند که اگر کاری انجام می‌شود، به‌نام خودشان ثبت کنند که این تفکر نیز خطرناک است.

موسوی آموزه‌های دینی را در این رابطه یادآور شد و گفت: در آموزه‌های دینی و ارزش‌های اخلاقی تأکید شده که باید تلاش کرد تا کار خوب و نیک انجام شود، حال به‌نام هر کسی که بخواهد ثبت شود.

وی با بیان اینكه ظرفیت‌هایی در همین شهر وجود دارد كه می‌توان با آن‌ها مشکل مردم را حل کرد، گفت: تعطیلی ناوگان اتوبوس و مترو با دستور ستاد پیشگیری از کرونا استان انجام شده اما مورد تأیید شورای شهر نیز است.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در پایان باز هم تأكید كرد: استاندار و مجموعه‌های دیگر استان باید برای این مشکلات ورود پیدا کنند تا بخشی از خسارت‌های وارد شده به مردم به‌ویژه رانندگان اتوبوس را جبران کنند.

انتهای پیام
captcha