فعالیت ۱۰۵ نهاد نماز جمعه شیعه و سنی در فارس
کد خبر: 3910077
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲

فعالیت ۱۰۵ نهاد نماز جمعه شیعه و سنی در فارس

استاندار فارس با یادآوری نقش مهم ائمه جمعه در جامعه، از فعالیت ۱۰۵ نهاد نماز جمعه اعم از شیعه و سنی در این استان خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، عنایت‎الله رحیمی، استاندار فارس، امروز، ٢٢ تیر ماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی فارس با اشاره به در پیش‌رو بودن هفته بزرگداشت نماز جمعه، بیان کرد: اکنون حدود ١٠٥ نهاد نماز جمعه اعم از تشییع و سنی در استان فارس داریم.

وی بیان کرد: برای ارتباط با ائمه جمعه در سراسر استان، نشستی مجازی با حضور فرمانداران و امامان جمعه در سراسر استان پیش‌بینی شده است.

استاندار فارس به شاخص‌های ماندگاری امام جمعه‌ها در ذهن مردم اشاره و بیان کرد: امامان جمعه‌ای که استبداد ستیزی، توجه به معنویت و اخلاق، رعایت انصاف در عمل، حق‌خواهی و حق‌طلبی را در دستور کار داشتند در ذهن مردم ماندگار شدند.

رحیمی به نقش ائمه جمعه اشاره و بیان کرد: وحدت‌آفرینی، ایفای انسجام اجتماعی، بصیرت‌افزایی، روشنگری، مشارکت‌افزایی و ترویج مباحث فرهنگی و دینی از رویکردهای عملی برجسته این عزیزان است.

استاندار فارس همچنین با بیان اینکه مسئولان از ایفای نقش ائمه جمعه در انتقادات دلگیر نشوند، افزود: گلایه از دیدن نیمه خالی لیوان و ندیدن زحمات نظام و دولت است وگرنه هر مسؤلی پذیرای انتقادات و کاستی‌هاست.

وی با تأکید بر اینکه شان مسئولان در دولت، خدمتگزاری به مردم است و هیچ شأن دیگری برای خود قائل نیستیم، گفت: برای اینکه نقش قانونی مسئولان، اجرایی شود به همراهی و کمک ائمه جمعه نیاز است.

انتهای پیام
captcha