حزب‌الله: توطئه اقتصادی را همانند توطئه نظامی خنثی خواهیم کرد
کد خبر: 3909943
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۵

حزب‌الله: توطئه اقتصادی را همانند توطئه نظامی خنثی خواهیم کرد

رئیس هیئت شرعی حزب‌الله لبنان ضمن هشدار درباره وجود شکاف در امنیت و ثبات این کشور گفت که ایالات متحده پس از ناکامی‌های نظامی در لبنان و دیگر کشورهای منطقه، سعی دارد اهداف خود را از طریق دلار و تحریم اقتصادی محقق کند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از العهد، شیخ «محمد یزبک»، رئیس هیئت شرعی حزب‌الله لبنان اعلام کرد که «وجود شکاف در امنیت و ثبات کشور باعث می‌شود که توطئه‌گران برای سلب قدرت و عزت و کرامت ما» تلاش کنند.

وی تأکید کرد که برای مقابله با تحریم و خطر گرسنگی و سقوط، باید اعتماد به نفس داشت و بدون وابستگی به دیگران به مسئولیت‎ها عمل کرد.

رئیس هیئت شرعی حزب‌الله لبنان که این اظهارات در جمع علمای استان بعلبک عنوان می‌کرد، افزود: حفاظت از امنیت لبنان، بر عهده دستگاه‎های امنیتی و نظامی کشور است و به هیچ عنوان نباید در این زمینه کوتاهی صورت بگیرد و وظیفه ما به عنوان علمای دین این است که درباره خطر هرج و مرج هشدار دهیم.

شیخ محمد یزبک در ادامه به نقش سفیر آمریکا در بیروت در ناآرامی‌های اخیر لبنان اشاره کرد و گفت: ایالات متحده آنچه را که موفق به انجامش با جنگ و سلاح نشده، می‌خواهد با دلار و تحریم اقتصادی انجام دهد.

وی دولت آمریکا را مسئول همه مشکلات منطقه اعم از جنگ، جنایت و اتفاقات خونین دانست و تأکید کرد: این رویدادها با اشغال فلسطین آغاز و با جنگ تحمیلی علیه جمهوری اسلامی ایران، جنگ خلیج (فارس)، جنگ 33 روزه در تابستان 2006، اعلام تولد خاورمیانه جدید از سوی سفارت آمریکا، اشغال افغانستان، اشغال عراق، جنگ جهانی علیه سوریه به فرماندهی آمریکا، جنگ علیه یمن و فتنه‌های داخلی ادامه پیدا کرد.

انتهای پیام
captcha