همكاری جهاددانشگاهی فارس با دانشگاه شیراز در برگزاری برنامه‌های قرآنی
کد خبر: 3909923
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳

همكاری جهاددانشگاهی فارس با دانشگاه شیراز در برگزاری برنامه‌های قرآنی

با هدف گسترش همکاری‌های فرهنگی، دانشگاه شیراز و جهاددانشگاهی استان فارس تفاهم‌نامه‌ای را در 11 بند از جمله همكاری در اجرای برنامه‌های قرآنی امضا و مبادله کردند.

به گزارش ایكنا از فارس، تفاهم‌نامه همکاری بین جهاددانشگاهی استان فارس و دانشگاه شیراز با هدف فراهم کردن زمینه همکاری‌های منظم و مستمر فرهنگی، هنری و اجتماعی به امضای مسئولان فرهنگی این ۲ نهاد دانشگاهی رسید و مبادله شد.

مظاهر بابایی، رئیس جهاددانشگاهی فارس در خصوص مفاد این تفاهم‌نامه امروز، 21 تیر به خبرنگاران گفت: موضوع این تفاهم‌نامه گسترش همکاری‌های مشترک و بهره‌مندی از امکانات و توانمندی‌های ۲ نهاد علمی دانشگاهی برای استفاده از فرصت‌های فرهنگی، اجتماعی، هنری، آموزشی و ... برای توانمندسازی نیروی انسانی است.

وی ادامه داد: زمینه‌های همکاری مدنظر در این تفاهم‌نامه در ۱۱ بند مشخص شده و شامل راه‌اندازی مرکز آفرینش‌های هنری، ایجاد و توسعه دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی، برگزاری رویدادهایی در قالب همایش، سمینار، کرسی آزاداندیشی، جشنواره و ...، چاپ و انتشار کتب و نشریه‌های مرتبط، ساماندهی و حمایت از کانون‌ها، مشارکت در اجرای برنامه‌های قرآنی و نمایشگاه‌های مختلف، ارائه مقاله به سمینارها و کنفرانس‌ها و ... است.

رئیس خبرگزاری ایكنا شعبه فارس، مدت تعیین شده برای این تفاهم‌نامه را سه سال اعلام و اضافه کرد: براساس مفاد تفاهم‌نامه اگر طرفین موافقت داشته باشند، امکان تمدید آن در دوره‌های سه ساله وجود دارد.

بابایی با اشاره به پیش‌بینی تعهداتی برای هر یک از طرفین تفاهم‌نامه، گفت: همکاری در تعریف و اجرای پروژه‌ها، استفاده از توان ملی برای پیشبرد برنامه‌ها، ایجاد کمیته برنامه‌ریزی و پیگیری امور تفاهم‌نامه، همکاری در اجرای پروژه‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی، استفاده از ظرفیت رسانه‌ای ایسنا و ایکنا، اجرای پروژه‌های نیازسنجی و سنجش افکار با استفاده از ظرفیت ایسپا و ... برخی از تعهدات جهاددانشگاهی است.

وی، همچنین ارائه فهرست خدمات فرهنگی، هنری و اجتماعی، انعقاد قراردادهای فرهنگی، هنری و اجتماعی، همکاری برای تبادل ظرفیت‌ها و تجارب جهاددانشگاهی و ... را بخشی از تعهدات دانشگاه شیراز بر مبنای این تفاهم‌نامه ذکر کرد.

رئیس جهاددانشگاهی فارس با بیان اینکه تفاهم‌نامه ذکر شده در سطح معاونت‌های فرهنگی امضا و مبادله شده است، گفت: همکاری جهاددانشگاهی با دانشگاه‌های شیراز، علوم پزشکی شیراز، صنعتی، علمی کاربردی و ... پیشینه زیاد و ابعاد گسترده‌ای دارد که با مبادله چنین تفاهم‌نامه‌ای تداوم این همکاری‌ها در بخش‌های مختلف بسترسازی و برنامه‌ریزی می‌شود.

انتهای پیام
captcha