نقش عفاف و حجاب در تأمین امنیت اجتماعی
کد خبر: 3909916
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳

نقش عفاف و حجاب در تأمین امنیت اجتماعی

رئیس اداره آموزش همگانی و مشارکت عمومی استان، ترویج سبک زندگی فاطمی را احیاگر هویت واقعی زن دانست و گفت: حفظ حجاب از سوی زنان از عوامل اصلی ایجاد امنیت اخلاقی پایدار در جامعه است.

به گزارش ایكنا از فارس، مهدی نعمایی، رئیس اداره آموزش هماهنگی و مشاركت عمومی نیروی انتظامی فارس، امروز، 21 تیرماه در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت روز ملی عفاف و حجاب، ترویج سبک زندگی فاطمی را احیاگر هویت واقعی زن دانست و گفت: از جمله فلسفه‌های اصلی حجاب، ایجاد آرامش روانی و امنیت روحی در جامعه است؛ چرا كه امنیت و آرامش در ابعاد مختلف زندگی از حقوق مسلم همه شهروندان بوده و هیچ‌كس حق ندارد با بهانه‌های مختلف موجبات سلب آسایش دیگران را فراهم كند.

نعمایی با اشاره به اینکه تعمیق فرهنگ حجاب و عفاف، آسیب‌های اجتماعی را به فرصت تبدیل می‌کند، افزود: حجاب به ‌معنای پوشش بیرونی و عفاف به معنای پوشش درونی است به گونه‌ای که بودن این دو عامل در کنار هم، سلامت جامعه را در پی دارد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه خالق بشر بر تمامی اسرار و رموز آفرینش و عالم بشریت آگاه است، گفت: خداوند متعال زیبایی، امنیت، رشد و تعالی انسان‌ها به خصوص زن را در عفاف و حجاب دانسته است و آیات نورانی قرآن کریم ضرورت این حکم الهی را به نحو مطلوب تبیین کرده است.

رئیس اداره آموزش همگانی و مشارکت عمومی معاونت اجتماعی پلیس فارس، ترویج سبک زندگی فاطمی را احیاگر هویت واقعی زن دانست و گفت: حفظ حجاب توسط زنان از عوامل اصلی ایجاد امنیت اخلاقی پایدار در جامعه است.

نعمایی، نقش آموزش را در راستای توسعه فرهنگ عفاف و حجاب بسیار موثر دانست و افزود: آموزش مهارت‌های اساسی زندگی به خانواده‌ها و کنترل بر فرزندان از سوی والدین، از جمله راهکارهای فرهنگی و اجتماعی مبارزه با بدحجابی است.

وی با تأکید بر اهتمام جدی پلیس بر تأمین امنیت اخلاقی جامعه و برخورد با قانون‌شکنان، تصریح کرد: نیروی انتظامی تأمین نظم و امنیت مردم شریف و شهید پرور را وظیفه ذاتی و قانونی خود می‌داند و با یاری خداوند متعال این مسئولیت خطیر که از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی است، با تمام توان و با اقتدار و رأفت اسلامی انجام خواهد داد.

انتهای پیام
captcha