توجه به سلامت، معیشت و امنیت مردم در ستاد مقابله با كرونا فارس
کد خبر: 3909894
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸

توجه به سلامت، معیشت و امنیت مردم در ستاد مقابله با كرونا فارس

استاندار فارس سه اصل اساسی در تصمیمات ستاد مدیریت کرونا در فارس را توجه به سلامت، معیشت و امنیت عنوان کرد.

به گزارش ایكنا از فارس، نشست ستاد ملی مدیریت کرونا امروز، 21 تیرماه از طریق ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهور، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مسؤلان کشوری، استانداران و رؤسای دانشگاه علوم پزشکی کشور برگزار شد.

عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس در این نشست گفت: از ابتدای شیوع کرونا در کشور و استان تا پایان خرداد در فارس وضعیت مناسبی داشتیم، اما از ابتدای تیر وضعیت استان نامناسب شده و به سمت‌و‌سوی افزایش موارد مثبت حرکت کرده است، برای کنترل این شرایط نیز با در نظر گرفتن سه مؤلفه به هم پیوسته سلامت، معیشت و امنیت و با هماهنگی ستاد ملی کرونا اقداماتی انجام شده است.

وی افزود: اجباری کردن ماسک در ادارات دولتی و عدم ارائه خدمات برای کسانی که از ماسک استفاده نمی‌کنند، محدود کردن تجمعات به ویژه مراسم عروسی و ختم، محدود کردن فعالیت کافی‌شاپ‌ها و قهوه‌خانه‌ها و قسمتی از حمل و نقل عمومی، دورکاری افراد دارای زمینه از اقداماتی است که از سوی ستاد استانی کرونا انجام شد. 

رحیمی اضافه کرد: علاوه بر ایجاد محدودیت‌ها، بر آموزش و اطلاع‌رسانی از سوی صدا و سیما، رسانه‌های مکتوب و فضای مجازی تأکید و جلب همکاری و مشارکت‌ها عمومی در دستور کار قرار گرفته است.

استاندار فارس در ادامه از تشدید نظارت و کنترل برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تشکیل ۸۲ تیم بازرسی ویژه در سراسر استان علاوه بر تیم‌های گذشته خبر داد و گفت: ۲۵۰ گروه دو نفره در سطح شهر شیراز به‌صورت هدفمند با توزیع ماسک و بروشورهای آموزشی در حال فعالیت هستند.

رحیمی افزود: در زمینه درمان نیز اختصاص پنج بیمارستان دولتی و دو بیمارستان خصوصی با اختصاص ۸۱۸ تخت عادی و ۱۲۹ تخت آی‌سی‌یو و راه‌اندازی نقاهتگاه با ۶۰ تخت بیمارستانی از دیگر اقدامات در راستای مقابله با کرونا در استان فارس است؛ همچنین درمان بیماران استان‌های همجوار نیز با توجه به مراجعه آن‌ها از به استان فارس در دستور کار قرار گرفته است؛ شیراز به‌عنوان قطب پزشکی فشار بار بیماران استان‌های همجوار و گاهی بیماران سطح ملی را نیز تحمل می‌کند.

انتهای پیام
captcha