تشریح طرح‌های قرآنی ایثارگران / استعدادیابی نونهالان در زمینه حفظ قرآن کریم
کد خبر: 3909808
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۶

تشریح طرح‌های قرآنی ایثارگران / استعدادیابی نونهالان در زمینه حفظ قرآن کریم

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران به تشریح جرئیات طرح و برنامه‌های فرهنگی و قرآنی این مرکز پرداخت و استعدادیابی نونهالان قرآنی را مهمترین این اقدامات برشمرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسن کاویانی‌راد، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت‌و‌گو با ایکنا گفت: مسابقه فرهنگی «کریم اهل بیت» از سوی معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید با همکاری آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) در ایام ماه مبارک رمضان برگزار شد.

وی ادامه داد: این مسابقه با همکاری یک گروه جهادگر و تعامل با شبکه‌های مردمی به صورت مشترک ویژه ایثارگران و عموم مردم در سایت نوید شاهد بارگزاری شد و بیش از 8 هزار و پانصد هزار نفر در طول ماه رمضان شرکت کردند که حدود 40 درصد از این افراد، ایثارگران بودند و در دهه کرامت، از شرکت‌کنندگانی که پاسخ صحیح داده بودند، 40 نفر به عنوان برترین‌ها منتخب شدند.

محمدحسن کاویانی‌راد با تأکید بر اینکه دغدغه بنیاد شهید و ایثارگران در توسعه فرهنگ ایثار و شهادت است، ادامه داد: سیره امام مجتبی(ع) به عنوان یک نماد اجتماعی، می‌تواند بُعدی از ایثار را برای همگان جلوه‌گر کند.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه به تجربه کار خوب با یک گروه جهادی و نتیجه ایجاد کار فرهنگی مؤثر در بنیاد شهید و ایثارگران اشاره کرد و گفت: درباره این همکاری، بنیاد شهید و امور ایثارگران، آمادگی خود را برای همکاری با هر گروهی که با رسالت‌های بنیاد به عنوان فرهنگ ایثار و شهادت تولید و توسعه‌ای داشته و کار مناسب و ارزشمندی داشته باشد، اعلام می‌کند و امیدواریم فرهنگ ایثار و شهادت از دامنه وظایف سازمانی، ساختاری و حاکمیتی بیرون بیاید و به فرهنگ عمومی در بستر عمق عموم جامعه تبدیل شود.

وی به برنامه‌های مستمر و ثابت این مرکز اشاره کرد و افزود: طرحی به عنوان «استعدادیابی نونهالان قرآنی» طی سال‌های گذشته کلید خورد و در این راستا، کودکان و خردسالان در جامعه ایثارگری پس از شناسایی و استعدادیابی، مورد توجه قرار گرفتند و امید است که این کار به صورت هدفمند، در زمینه حفظ قرآن ویژه نونهالان انجام شود و نتیجه مطلوب حاصل شود.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: این طرح از سال گذشته با حمایت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران، ویژه فرزندان حرم و مدافعان حرم شروع شده و با هدف پرورش کودکان نظام‌مند ادامه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسن کاویانی‌راد، به یکی دیگر از برنامه‌های این بنیاد اشاره و اظهار کرد: توجه به مفاهیم قرآنی و تدبر در قرآن کریم و همچنین سبک زندگی ایثارگران با استناد به مبانی قرآنی، از دیگر مسائلی است که مورد توجه بنیاد قرار گرفته است. با این طرح، به نظریه‌پردازی برای دست‌یابی یک الگوی مناسب از شکل خاص زندگی ایثارگرانه دست یافته و این طرح در مرحله پژوهش قرار دارد که پس از تحقیق، برنامه مشخص تعیین شود.

وی به برنامه دیگری از فعالیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران اشاره کرد و افزود: از دیگر برنامه‌های این مرکز، آموزش «پیام‌آوران ایثارگر» با توانمندی تبلیغ و ترویج است. افراد ایثارگر که توانایی سخنوری و تبلیغ آیات الهی را در میان مردم دارند، مورد آموزش قرار گرفته و با حضور در اماکن عمومی به تبلیغ دینی می‌پردازند. در این راستا، 2 هزار و 500 نفر آموزش دیده‌اند. از نظر ما هیچ فردی برای تبلیغ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بهتر از خود ایثارگر نیست و توجه به این موضوع تاکنون نتایج خوبی را داشته است و امیدواریم در آینده، این مسئله تبدیل به شبکه وسیعی از سخنرانان در سطح کشور شود.

هم‌اکنون به دلیل شرایط کنونی کرونا، آموزش‌های سخنوری و تبلیغ دینی به صورت مجازی در حال انجام است.

انتهای پیام
captcha