تعهد خیریه اسلامی آمریکایی برای کمک 10 میلیون دلاری به یمن
کد خبر: 3909662
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴

تعهد خیریه اسلامی آمریکایی برای کمک 10 میلیون دلاری به یمن

سازمان خیریه «امداد اسلامی» آمریکا، 10 میلیون دلار برای کمک به جنگ‌زده‌های یمن اختصاص می‌دهد.

به گزارش ایکنا به نقل از Yemen Online، ترس از افزایش گرسنگی در یمن که ناشی از فروپاشی ارزی و کمبود شدید بودجه نهادهای کمک‌رسانی است، باعث شده که سازمان خیریه امداد اسلامی(Islamic Relief) برای تزریق 10 میلیون‌ دلار بودجه اضطراری برای کمک به این کشور اعلام آمادگی کند. کشوری که در آن میزان مرگ و میر مبتلایان به ویروس کرونا، 27 درصد شده که بیشترین درصد مرگ مبتلایان در دنیا را به خود اختصاص داده است.

سازمان خیریه امداد اسلامی اعلام کرد که در تلاش برای تأمین بخش کوچکی از کمبود گسترده بودجه کمک به یمن، 10 میلیون دلار دیگر برای تأمین مواد غذایی و بهداشت فراهم خواهد کرد.

این سازمان آمریکایی دلیل این اقدام را عدم توانایی اهداکنندگان بین‌المللی در ماه گذشته میلادی در دستیابی به هدف جمع‌آوری کمک مالی 2.4 میلیارد دلاری سازمان ملل اعلام کرد.

سازمان خیریه امداد اسلامی آمریکا پیش از این نیز با برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد برای تحویل بسته‌های ماهانه مواد غذایی به 2.3 میلیون نفر از شهروندان یمنی همکاری کرده است. این کمبود در شرایطی رخ می دهد که اپیدمی کرونا باعث شده سیستم بهداشتی یمن طبق گفته سازمان ملل به طور کامل نابود شود.

انتهای پیام
captcha