مسابقات قرآنی منطقه 5 خراسان‌جنوبی با شیوع کرونا به تعویق افتاد
کد خبر: 3909555
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۱

مسابقات قرآنی منطقه 5 خراسان‌جنوبی با شیوع کرونا به تعویق افتاد

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی از به تعویق افتادن زمان برگزاری چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در منطقه 5 خراسان‌جنوبی به علت پیک مجدد کرونا در استان خبر داد.

مسابقات قرآنی منطقه 5 خراسان‌جنوبی با شیوع کرونا به تعویق افتادحجت‌الاسلام مهدی عباسی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در منطقه 5 ویژه قرآنیان شهرستان‌های بیرجند و خوسف که قرار بود در 26 تیرماه برگزار شود، به علت شیوع مجدد ویروس کرونا به تعویق افتاد.

وی با بیان اینکه این مسابقات در روز 2 مردادماه برگزار خواهد شد، افزود: مقرر شد امسال این مسابقات به صورت منطقه‌ای و در پنج منطقه استان برگزار شود.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی تصریح کرد: مسابقات 5 تیرماه در منطقه یک، شامل؛ طبس و بشرویه به میزبانی طبس، 12 تیرماه در منطقه دو شامل؛ فردوس به میزبانی سرایان و 14 تیرماه در منطقه سه شامل؛ قاین و خضری و زیرکوه به میزبانی قاین برگزار شد.

عباسی با بیان اینکه این مسابقات، 19 تیرماه در منطقه چهار شامل؛ نهبندان، سربیشه و درمیان به میزبانی سربیشه برگزار خواهد شد، اظهار کرد: مسابقات در منطقه 5 به علت افزایش آمار مبتلایان کرونا به تعویق افتاد و در مردادماه برگزار خواهد شد.

وی افزود: این مسابقات در رشته‌های آوایی شامل؛ رشته‌های حفظ 5، 10، 20 و حفظ کل، قرائت و ترتیل و دعاخوانی ویژه خواهران و برادران و رشته اذان ویژه برادران برگزار می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی بیان کرد: چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در رشته‌های کتبی شامل؛ تفسیر عمومی قرآن کریم ویژه خواهران و برادران در حال برگزاری است.

عباسی ادامه داد: برگزاری مسابقات قرآن کریم در کشور، از مرحله شهرستانی و استانی تا ملی و بین‌المللی، یکی از راه‌های ایجاد انس اقشار مختلف جامعه با قرآن کریم است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۴۵ نفر در مسابقات مرحله استانی حائز رتبه برتر و 13 نفر دربخش آوایی و شش نفر در بخش کتبی به مسابقات کشوری راه پیدا کردند، خاطرنشان کرد: از خراسان‌جنوبی، استاد مصطفی فریدونی از شهرستان بیرجند حائز رتبه دوم کشوری در رشته حفظ موضوعی شد.

انتهای پیام
captcha