فعالیت‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان فارس آغاز شد / فعالیت 67 دارالقرآن
کد خبر: 3909548
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۹

فعالیت‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان فارس آغاز شد / فعالیت 67 دارالقرآن

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس از آغاز فعالیت‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان با شعار محوری «هر دانش‌آموز یک مهارت» در بستر شبکه شاد خبر داد.

به گزارش ایکنا از فارس، جهان‌بخش بانشی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس، عصر چهارشنبه، 18 تیرماه، در جمع خبرنگاران از آغاز فعالیت‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان با شعار محوری «هر دانش‌آموز یک مهارت» خبر داد  و گفت: محور اصلی برنامه‌ها و فعالیت‌های تابستانه، مهارت‌های معرفتی، هویتی، فرهنگی، هنری، حرفه‌ای، اقتصادی و ورزشی است که دانش‌آموزان بر اساس علاقه‌مندی و سلیقه شخصی یک یا چند رشته از موارد ذکر شده را انتخاب خواهند کرد.

وی مراکز تربیتی، فرهنگی و ورزشی آموزشی و پرورشی را از اماکن مهم تربیتی دانست و گفت: می‌توان با تکیه بر ظرفیت‌ها و داشته‌های این مراکز شرایط مطلوبی برای دانش‌آموزان فراهم کرد.

بانشی گفت: در تابستان جاری 120 کانون فرهنگی، تربیتی، 1471 کانون مدرسه‌ای، 22 اردوگاه، 67 دارالقرآن، 186 کانون ورزشی، 49 پژوهش‌سرا و در مجموع 1923 فضا به فعالیت‌های تابستانی دانش‌آموزان فارس تعلق گرفته است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس تأکید کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا، پایگاه‌های ذکر شده فعالیت‌های خود را به‌صورت مجازی و در بستر شبکه شاد ارائه خواهند کرد. البته در دستورالعمل وزارتی به کلاس‌های حضوری نیز اشاره شده که در صورت مطلوب بودن شرایط کنترل بیماری و با دریافت مجوز از ستاد مبارزه با کرونای شهرستان‌ها می‌توان با رعایت ضوابط و پروتکل‌ها به آن اقدام کرد اما تأکید و اولویت استان استفاده از کلاس‌های مجازی اوقات فراغت خواهد بود.

بانشی، نظارت بر فعالیت‌های مجازی پایگاه‌های اوقات فراغت را ضروری دانست و گفت: رؤسا و معاونان پرورشی ادارات و سایر نیروهای مسؤل باید با دقت در اجرای برنامه‌های فضای مجازی، بهترین بهره‌وری را در ایام اوقات فراغت برای دانش‌آموزان فراهم کند.

وی با بیان اینکه تعامل و همکاری با کانون فکری کودکان و نوجوانان در شهرستان‌ها در این راستا مهم است، کتاب‌خوانی، روزنامه‌نگاری، وبلاگ‌نویسی، داستان‌نویسی، قصه‌پردازی و کارهای هنری را از فعالیت بسیار مهمی دانست که در ایام شیوع کرونا و با تکیه بر فضای مجازی به‌خوبی می‌توان از آن‌ها در غنی‌سازی اوقات فراغت بهره برد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس در پایان، دو عنصر کتاب‌خوانی و حرفه‌آموزی را مبنای اصلی موفقیت در فعالیت‌های تابستانه برشمرد.

انتهای پیام
captcha