نقش مهم معلمان در ترویج امر به ‌معروف و نهی از منکر
کد خبر: 3909312
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۳

نقش مهم معلمان در ترویج امر به ‌معروف و نهی از منکر

مدیرکل آموزش‌ و پرورش فارس با یادآوری اهمیت اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بیان کرد: هر کس به سهم خود در تبیین این امر باید شرکت کند و تأثیرگذاری معلمان در امر به ‌معروف و نهی از منکر بسیار بیشتر است و باید به آن حساس بود.

به گزارش ایکنا از فارس، فرهاد اسماعیلی، مدیرکل آموزش و پرورش فارس، عصر سه‌شنبه، 17 تیرماه در جلسه شورای امربه‌معروف و نهی از منکر آموزش‌ و پرورش استان، با اشاره به تأکیدات امام علی(ع) به اجرای امر به ‌معروف و نهی از منکر و پیامدهای عدم اجرای این فریضه برای فرد و جامعه، گفت: باید این فریضه را به‌صورت روشن مورد توجه قرار داد و مبانی متقن در این زمینه نیز تکلیف ما را روشن می‌کند.

وی مسئولیت‌پذیری فرهنگیان در زمان شیوع کرونا برای تداوم آموزش دانش‌آموزان، کمک به ضدعفونی اماکن عمومی و تولید ماسک در مدارس را نمونه بارزی از تبیین درست امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه عنوان کرد.

اسماعیلی تصریح کرد: برای آگاهی از میزان گسترش این فریضه مهم الهی در جامعه، باید به بروندادهای آن توجه کنیم، چنانچه در برنامه تعالی مدیریت آموزش‌ و پرورش نیز بر روی توانمندسازها و رصد بروندادها تأکید شده و به دنبال نتایج اقدامات انجام‌ شده در آموزش ‌و پرورش است.

وی تأکید کرد: توجه به امر به ‌معروف و نهی از منکر یک وظیفه حاکمیتی است، اما هر کسی به سهم خود در تبیین این امر باید شرکت کند و تأثیرگذاری معلمان در امر به ‌معروف و نهی از منکر بسیار بیشتر است و باید به آن حساس بود.

اسماعیلی با اشاره به قدرت رسانه‌ای قوی دشمن، در کمرنگ کردن این فریضه در جامعه، گفت: باید از همه ظرفیت‌ها برای رسانه‌ای کردن فعالیت‌های خود در این زمینه استفاده کنیم و آموزش‌ و پرورش می‌تواند با راه‌اندازی صندوق مجازی در بین فرهنگیان، به تبیین امر به‌ معروف و نهی از منکر و مصادیق بپردازد. از وظایف این شورا، آسیب‌شناسی و شناسایی و تعیین اولویت‌ها، الگوسازی و تشویق کارمندان فعال و الگو و اسطوره‌سازی در این زمینه است که برای آن  برنامه‌ریزی لازم خواهد شد.

وی اقدام، پی‌گیری و نظارت بر اجرای راهکارهای اجرایی عفاف و حجاب را که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و در راهکار شماره سه سند تحول بنیادین نیز به آن تأکید شده را از دیگر مواردی دانست که باید توسط این شورای مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha