معرفی نخستین شهید ناجا فارس در دفاع مقدس / در عمل ادامه‌دهنده راه شهدا باشيم
کد خبر: 3909257
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹

معرفی نخستین شهید ناجا فارس در دفاع مقدس / در عمل ادامه‌دهنده راه شهدا باشيم

شهید امرالله پورهاشم، نخستین شهید نیروی انتظامی فارس در دوران دفاع مقدس بود. در این نوشتار كمی بیشتر با این شهید بزرگوار آشنا خواهیم شد.

امسال چهلمین سالگرد دوران دفاع مقدس است. به‌همین مناسبت یكی از شهدای والامقام و شاخص استان فارس مربوط به آن دوران را معرفی خواهیم كرد.

شهید والامقام گروهبان‌یکم امرالله پورهاشم، اول تیر ماه سال 1338 در بخش سیدان شهرستان مرودشت دیده به جهان گشود. بر آن شدیم تا فرازی از زندگی‌نامه این شهید والامقام به‌عنوان اولین شهید نیروی انتظامی استان فارس در دوران دفاع مقدس را روایت کنیم، به همین دلیل با خواهر این شهید بزرگوار گفت‌وگویی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید:

پورهاشم بیان كرد: امرالله از همان دوران نوجوانی حس مسئولیت‌پذیری نسبت به اطرافیان خود داشت، به‌گونه‌ای که با سن و سال کم بسیاری از امور خانواده را پیگیری می‌کرد و کمک حال پدر و مادر بود.

وی در رابطه با خصوصیات اخلاقی شهید نیز گفت: همه همسایگان، اقوام و خویشاوندان از اخلاق خوب شهید تعریف و تمجید می‌کردند و از همان دوران هوای من و چهار خواهر دیگرم را داشت و در مخارج زندگی کمک حال پدرم بود. در سال 1356 که پدرم به رحمت ایزدی پیوست، با سعی و تلاش زیاد مخارج زندگی ما را تأمین می‌کرد و همواره اظهار م‌ داشت که در نبود پدر، جای خالی او را برای ما پر خواهد کرد.

خواهر شهید پورهاشم درباره نحوه شهادت برادرش نیز گفت: در سال 1357 با شور و علاقه زیاد به استخدام ژاندارمری در آمد و 28 شهریورماه سال 1359 در حالی که تنها 20 روز به مراسم عروسی‌اش مانده بود، در جبهه‌های حق علیه باطل در خرمشهر به خیل عظیم شهیدان پیوست.

خواهر شهید که خود اکنون مادر یک جوان 25 ساله است، گفت: همواره به پسر خودم که در حال حاضر دوران جوانی را سپری می‌کند، می‌گویم که نباید اجازه دهیم خون شهیدان پایمال شود و با وجود همه مشکلات باید از آرمان های نظام جمهوری اسلامی ایران و شهیدان این مرزو بوم دفاع کنیم و ما به‌عنوان خانواده شهدای باید الگوی سایرین باشیم و اهداف و شیوه زندگی شهدای را برای جوانان بازگو کنیم. شهدای گرانقدر از خواسته‌های مادی خود گذشتند تا به عرش اعلی برسند و ما باید با رفتار و کردار خود ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

وی تأكید كرد: این انقلاب و این کشور حاصل خون شهدای گرانقدری است که آرزوهای بسیاری در زندگی داشتند ولی با گذر از آن‌ها، عزت و اقتدار را برای کشورمان به ارمغان آوردند؛ پس همگی باید در این شرایط سخت و دشوار، برای پیشرفت و آبادانی بیش از پیش ایران اسلامی کوشا باشیم تا خدایی نکرده خون شهیدان پایمال نشود.

شهدا، اسوه‌های ایثار و فداکاری در عرصه جهاد با دشمنان هستند و ما برای همیشه مدیون خون پاک شهدای پر افتخار ایران اسلامی هستیم چرا که خون شهدای عزیز در راه خدا ریخته شده و امیدواریم با حفظ اقتدار و امنیت جامعه، ادامه دهنده راهشان باشیم.

در این راستا، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مانند سایر نیروهای مسلح در دوران دفاع مقدس در قالب ژاندارمری، کمیته و شهربانی شهدای گرانقدری را تقدیم اسلام کرد.

در حال حاضر نیز، باب شهادت در نیروی انتظامی همواره باز است و شهدای گرانقدری از ناجا به خیل عظیم شهدای گرانقدر دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی پیوسته‌اند و باید خود را موظف بدانیم که از این امنیت ایجاد شده در کشور پاسداری کنیم.

كلام آخر اینكه شهدا برای امنیت كشور شهید شده‌اند، آنان به رسالت خود عمل كرده و در نزد خداوند روزی می‌خورند و اینک نوبت ماست تا با تجدید میثاق با آن‌ها، پایبند ارزش‌های انقلاب و اسلام باشیم و در راه اسلام گام برداریم.

مسلم احمدی، خبرنگار پلیس فارس

انتهای پیام
captcha