تشریح برنامه‌های تابستانه آموزش و پرورش «املش»
کد خبر: 3909125
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹

تشریح برنامه‌های تابستانه آموزش و پرورش «املش»

مدیر آموزش و پرورش املش با تشریح برنامه‌های تابستانه این مرکز ویژه دانش‌آموزان، گفت: مدیریت خوب اوقات فراغت گامی مؤثر در کاهش آسیب به دانش‌آموزان است.

قاسم احمدپور، مدیر آموزش و پرورش شهرستان املش، 17 تیرماه در گفت‌وگو با خبرنگار افتخاری ایکنا در تشریح برنامه‌های اوقات فراغت مراکز تابستانی آموزش و پرورش این شهرستان، گفت: اگر اوقات فراغت به‌خوبی مدیریت شود دانش‌آموزان از آسیب‌های بسیاری در امان خواهند بود که با توجه به پایان سال تحصیلی می‌طلبد برای دانش‌آموزان در ایام تابستان، برنامه‌ریزیی خوبی از سوی نهادهای مسئول و خانواده‌ها انجام شود.

وی افزود: با توجه به شرایط موجود و شیوع ویروس کرونا و نیز به‌منظور حفظ سلامت دانش‌آموزان، کلاس‌های تابستانی به‌صورت مجازی در قالب شبکه «شاد» برگزار می‌شود. با تأکید ستاد ملی مبارزه با کرونا در اجرای پویش «در خانه بمانیم» و به استناد آئین‌نامه فعالیت‌های تابستانی، ضمن بهره‌مندی از امکانات و قابلیت‌های شبکه موجود آموزشی شاد، برنامه‌های پرورشی و فرهنگی به‌صورت منسجم و هدفدار، جامع، پر نشاط و متناسب با نیازها و علایق دانش‌آموزان در زمینه‌های مختلف پیش‌بینی شده است.

مدیر آموزش و پرورش املش ادامه داد: با توجه به برگزاری برنامه‌های متنوع برای اوقات فراغت دانش‌آموزان، برخی از نهادهای برون‌سازمانی از جمله کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بسیج دانش‌آموزی و سازمان جوانان هلال احمر در ایام تابستان به کمک آموزش و پرورش می‌آیند و با اجرای برنامه‌های آموزشی نقش بسزایی در پرکردن اوقات فراغت دانش‌آموزان ایفا می‌کنند. همچنین در این میان نهادهای درون‌سازمانی همچون مراکز دارالقرآن، پژوهش‌سراها، مجتمع‌های ورزشی و آموزشی و پرورشی، کانون‌های فرهنگی و تربیتی شهرستان برنامه‌های بسیار مفیدی در پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان دارند.

احمدپور با بیان اینکه در شهرستان املش ۲۶ پایگاه در تابستان معرفی شده که از این تعداد ۲۲ پایگاه به‌صورت مجازی و چهار پایگاه هم به صورت حضوری و هم غیر حضوری فعالیت دارند، گفت: نقاشی، طراحی، خوشنویسی، چرم‌دوزی، سیاه قلم، کامپیوتر، زبان انگلیسی، رباتیک، حفظ مفاهیم، تجوید، صوت و لحن، روخوانی و روان‌خوانی، ژیمناستیک، شطرنج، تینس روی میز، فوتسال و... از جمله رشته‌های آموزشی مراکز تابستانه این شهرستان است. همچنین برگزاری گفتمان‌های دینی، نشست‌های بصیرتی و برگزاری مراسم‌های مناسبتی از دیگر برنامه‌های این مراکز است.

مدیر آموزش و پرورش املش با اعلام اینکه چهار پایگاه تابستانی شهید فهمیده، کانون معصومیه، پژوهش‌سرای شهید داداشی و دارالقران رسول اکرم(ص) به‌صورت حضوری و غیرحضوری با رعایت نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، برنامه‌های متنوعی را ارائه می‌دهند، تأکید کرد: از خانواده‌های محترم استدعا می‌شود فرزندان و دانش‌آموزان خویش را جهت بهره‌مندی از برنامه‌های مفید مجازی و حضوری به پایگاه‌ها سوق دهند؛ امیدواریم با کمک اولیای ارجمند، جهت رشد، آموزش و پرورش دانش‌آموزان، گام‌های مؤثری برداریم.

الیاس عبداله‌پور
انتهای پیام
captcha