فراخوان جشنواره فیلم كوتاه شیراز اعلام شد
کد خبر: 3909049
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵

فراخوان جشنواره فیلم كوتاه شیراز اعلام شد

با رونمایی نهمین جشنواره استانی فیلم كوتاه شیراز، فراخوان این جشنواره كه شامل بخش‌هایی نظیر امر به معروف و نهی از منكر و دفاع مقدس است، از امروز اعلام شد.

به گزارش ایكنا از فارس، آیین رونمایی از پوستر نهمین جشنواره استانی فیلم كوتاه شیراز امروز، 16 تیرماه با حضور صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، بهروز مرامی جدیدی، معاون هنری و سینمایی این اداره کل، روح‌الله رنجبری، رییس گروه سینمایی و محسن مقدم، رئیس انجمن فیلم کوتاه شیراز انجام شد.

این جشنواره همزمان با چهلمین سالگرد دفاع مقدس برگزار شده است و در این راستا سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در این مراسم با گرامی‌داشت یاد و خاطره همه شهدا، رزمندگان و ایثارگران دفاع مقدس و خانواده معزز ایشان و امام خمینی(ره)، گفت: بیان ارزش‌های والای انسانی، اسلامی و ایرانی دفاع مقدس، همچون فداکاری، از خودگذشتگی، ایثار، دفاع از استقلال و تمامیت ارضی کشور و از همه مهم‌تر و والاتر، همبستگی مردمی برای کمک و یاری به یکدیگر در راستای عبور از بحران‌هایی که آن روزها کشور را فرا گرفته بود، می‌تواند امروز نیز ما را برای عبور از تنگناهای اقتصادی و بهداشتی یاری دهد.

وی با اشاره به بخش ویژه این جشنواره در موضوعات دفاع مقدس و امر به معروف ونهی از منکر دارد، افزود: امر به معروف و نهی از منکر، امر به خوبی و نهی از بدی‌هاست؛ این تذکرها و پندهای نیک و بهره‌گیری از آن به ویژه در مسایل اجتماعی و این روزها در مسایل بهداشتی و محیط‌ زیستی، از آن مسایلی است که با زنده نگهداشتن آن و توصیه به یکدیگر برای رعایت کردن مسایل بهداشتی، آن‌چنان از گسترش رو به رشد بیماری کرونا جلوگیری خواهد کرد که می‌توان امید به ریشه‌کنی این بیماری داشت؛ و این خود دفاعی مقدس است.

سهرابی ادامه داد: در همین راستا و برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری هنرمندان و فرهنگ‌وران فارس و همچنین برای جلوگیری از گسترش بیماری کرونا، انتشار فراخوان و آیین نامه نهمین جشنواره استانی فیلم کوتاه شیراز، از امروز بر بستر فضای مجازی آغاز شد.

مدیركل ارشاد فارس، بخش‌ اصلی جشنواره را برشمرد و گفت: همه آثار تولیدی در راستای اهداف جشنواره و در قالب‌های داستانی، مستند، تجربی و پویانمایی می‌توانند در این بخش حضور یابند ضمن اینكه فیلم‌های بخش ویژه هم به‌صورت مجزا داوری خواهند شد و جوایز جداگانه‌ای خواهند داشت.

وی با بیان اینكه حداکثر زمان برای آثار ۳۰ دقیقه است، گفت: آثار قابل پذیرش شامل فیلم‌های داستانی، مستند، پویانمایی و تجربی تولید شده از سال 1396 تاکنون، که پیشتر به جشنواره فیلم کوتاه شیراز ارسال نشده باشند.

سهرابی با تصریح اینكه ثبت‌نام در جشنواره تنها به شیوه اینترنتی امکان‌پذیر است، گفت: درخواست‌کنندگان با مراجعه به سایت www.ssfa.ir  فرم درخواست شرکت در جشنواره را تکمیل کرده و شماره ثبت مربوطه را دریافت كنند و سپس هنگام ارسال کپی آثار، نام فیلم خود را همراه با شماره ثبت که از سایت دریافت کرده‌اند، تحویل دهند.

مدیركل ارشاد فارس بیان كرد:‌ فیلم‌سازان تنها یک‌بار می‌توانند فیلم خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند و امکان ویرایش و ارسال مجدد وجود ندارد و به فیلم‌هایی که به بخش مسابقه راه‌یافته‌اند، گواهی شرکت داده خواهد شد.

وی با تصریح اینكه فیلم‌هایی که استانداردهای فنی و نمایشی را نداشته باشند از بخش مسابقه کنار گذاشته خواهند شد، گفت: دبیرخانه جشنواره، هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال آسیب‌های ناشی از ارسال نامطلوب آثار از جانب شرکت‌کننده را نمی‌پذیرد.

سهرابی با بیان اینكه پس از راه‌یابی فیلم‌ها به جشنواره امکان خارج کردن آن‌ها از برنامه وجود ندارد، گفت: اخذ تصمیم نهایی درباره موارد پیش‌بینی‌نشده که در مقررات حاضر لحاظ نشده و یا ابهامات ناشی از مفاد آن و تغییر در بعضی از مقررات، با دبیر جشنواره است و نظر ایشان قاطع و مصون از هرگونه اعتراض و ادعایی است.

وی یادآور شد: تهیه‌کننده اثر و یا نماینده قانونی دارای مجوز از ایشان به انجمن فیلم کوتاه شیراز، اختیار و اجازه می‌دهد که قسمتی فیلم‌های منتخب را در فضاهای آموزشی (30 ثانیه تا دو دقیقه) به‌طور اعم کلمه که فاقد جنبه انتفاعی و مالی بوده است به نمایش درآورد و در این خصوص حق هرگونه اعتراض و ادعایی را از خویش سلب می‌كند.

مدیركل ارشاد فارس با ذكر این نكته كه فرم تقاضای شرکت در جشنواره می‌بایستی تنها توسط «تهیه‌کننده و یا نماینده قانونی» ایشان تکمیل شود، گفت: تمامی آثار ارسالی باید به‌صورت فایل دیتا به دبیرخانه جشنواره ارائه گردند، فیلم‌هایی که به‌صورت DVD Video یا همان فایل VOB ارسال شوند در جشنواره پذیرش نخواهند شد.

وی با بیان اینكه جشنواره از پذیرش آثار بر روی نوارهای DV cam یا HD cam معذور است، گفت: آثار باید در یکی از قطع‌های Full HD- HDV و لزوماً با فریم ریت‌های ۲۵ p یا ۵۰i به دفتر جشنواره تحویل داده شوند و همچنین فرمت‌های قابل‌پذیرش شامل MOV ، MPEG 4 (H.264) ، MPEG 2 هستند.

سهرابی اظهار كرد: با توجه به تک‌مرحله‌ای بودن دریافت آثار، در صورت راه‌یابی هر فیلم به بخش مسابقه، فایل ارائه شده توسط فیلم‌ساز مستقیماً به نمایش درخواهد آمد، از این‌رو ضروری است فیلم‌سازان از ابتدا نسخه نهایی اثر را باکیفیت مناسب به دفتر جشنواره ارائه دهند. بدیهی است به علت تراکم آثار و محدودیت زمانی، فرمت‌های متفرقه یا فایل‌های معیوب در مرحله انتخاب آثار شرکت داده نخواهند شد.

مدیركل ارشاد فارس با بیان اینكه نسخه‌های کپی شده به رویDVD ،DVD9  بازگشت داده نمی‌شوند، گفت: نتایج بازبینی از طریق جراید و سایت‌های معتبر و سایت اختصاصی جشنواره اعلام می‌شود؛ لذا به تماس‌های تلفنی پاسخ داده نخواهد شد.

وی، آخرین مهلت ثبت‌نام در این جشنواره را 24 تیرماه جاری و آخرین مهلت دریافت آثار را اول مردادماه اعلام كرد و گفت: در نیمه اول مردادماه نیز اسامی فیلم‌های راه یافته به بخش مسابقه اعلام شده و زمان برگزاری جشنواره نیز نیمه دوم مردادماه خواهد بود.

سهرابی یادآور شد: علاقه‌مندان آثار خود را می‌توانند به دبیرخانه جشنواره به آدرس شیراز، چهارراه حافظیه، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، روح‌الله رنجبری (مدیر گروه سینمایی) به‌صورت حضوری تحویل دهند و یا با شماره تماس 09173065241 تماس حاصل كنند.

انتهای پیام
captcha