کهنه چترباز تیپ 55 هوابرد به یاران شهیدش پیوست
کد خبر: 3909042
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶

کهنه چترباز تیپ 55 هوابرد به یاران شهیدش پیوست

آئین تشییع و وداع با پیکر سرهنگ بازنشسته جانباز شادروان عباس کیانیا از فرماندهان اسبق تیپ 55 هوابرد و یادگاران دوران دفاع مقدس، با حضور فرماندهان سابق تیپ، جمعی از بازنشستگان، کارکنان تیپ و خانواده آن مرحوم با اجرای تشریفات نظامی در تیپ 55 هوابرد شیراز برگزار شد.

به گزارش ایكنا از فارس، مراسم تشییع پیکر سرهنگ بازنشسته جانباز، شادروان عباس کیانیا از فرماندهان اسبق تیپ 55 هوابرد و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، با حضور جمعی از فرماندهان اسبق تیپ، بازنشستگان، کارکنان تیپ و خانواده آن مرحوم با اجرای تشریفات کامل نظامی و در میان غم و اندوه همرزمانش امروز، 16 تیرماه در میدان صبحگاه تیپ 55 هوابرد برگزار شد.

در ابتدای این مراسم بابک زرین‌کلاه، فرمانده تیپ 55 هوابرد ضمن عرض تسلیت به خانواده و همرزمان آن مرحوم گفت: شادوران سرهنگ کیانیا بازمانده 2350 شهید، 12700 جانباز و 1162 آزاده سرافزار تیپ 55 هوابرد بود که عاقبت به لقاءالله پیوست.

در این مراسم امیر سرتیپ کریم عبادت، جانشین اسبق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و از فرماندهان سابق تیپ 55 هوابرد ضمن عرض تسلیت به کارکنان، همرزمان و خانواده آن مرحوم با بیان خاطراتی از رشادت های سرهنگ کیانیا در طول مأموریت‌های محوله و به‌ویژه در جبهه کردستان و عملیات‌های متعدد در جبهه‌های جنوب و غرب در طول هشت سال دفاع مقدس گفت: همواره نظم و انضباط وی در طول خدمت زبانزد بود به‌گونه‌ای که همواره مورد تایید و تقدیر سلسله مراتب فرماندهی واقع می­‌شد.

سرهنگ جانباز عباس کیانیا در سال 1317 در شهر مشهد دیده به جهان گشود و پس از طی دوران تحصیلی در سال 1337 به استخدام ارتش جمهوری اسلامی ایران درآمد؛ و در سال 1343 به تیپ 55 هوابرد منتقل شد. وی تمامی سلسله مراتب مشاغل فرماندهی را طی كرد و با شروع جنگ تحمیلی دوشادوش دیگر همرزمانش به جبهه‌های حق علیه باطل رفت.

وی در تیرماه 1364 در اثر اصابت ترکش توپخانه دشمن از ناحیه پا، دست، سر و قفسه سینه در منطقه شرهانی مجروح شد و سال‌ها با درد و رنج مجروحیت دست و پنجه نرم کرد اما خم به ابرو نیاورد و سرانجام در تیرماه سال جاری به همرزمان شهیدش پیوست.

مرحوم كیانیا در طول 8 سال دفاع مقدس رشادت های فراوانی از خود نشان داد و ضمن به اسارت گرفتن یکی از بالاترین مقام‌های ارتش عراق، سرلشکر دخیل علی هلالی توسط گردان 126 که وی در آن زمان فرمانده آن گردان بود، موفق به کسب نشان فتح از دستان فرماندهی معظم کل قوا شد و در سال 1367 به افتخار بازنشستگی نائل آمد.

انتهای پیام
captcha