رمز تأثیرگذاری امر به معروف چیست
کد خبر: 3909029
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶

رمز تأثیرگذاری امر به معروف چیست

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منكر فارس، به موقع، به اندازه و به هنگام تذکر دادن را رمز موفقیت و تأثیرگذاری در انجام این فرایض الهی دانست.

به گزارش ایكنا از فارس، جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان سرچهان امروز، 16 تیرماه با حضور سلیمان مهدوی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس در این شهرستان برگزار شد.

مهدوی در این نشست گفت: یكی از مواردی که احتمال می‌دهیم در امر به معروف و نهی از منکر اتفاق بیافتد، مأیوس شدن از گفتن است، مقام معظم رهبری می‌فرماید 50 نفر به یک نفر تذکر بدهند. همچنین می‌فرمایند تذکر لسانی با زبان معجزه می‌کند ولی باید آن شرط را رعایت کنید.

وی با تأكید بر اینكه به موقع، به اندازه و به هنگام تذکر دادن، این رمز موفقیت و تأثیرگذاری در امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر اهداف یک‌ساله، سه‌ساله و پنج‌ساله دارد و تغییر نگاه افکار عمومی به مقوله امر به معروف و نهی از منکر و بازسازی جایگاه ستاد امر به معروف و نهی از منکراز اولین مأموریت این ستاد است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منكر فارس یادآور شد: مقام معظم رهبری در این رابطه می‌فرمایند امر به معروف و نهی از منکر یکی از نوترین، شیرین‌ترین، کارآمدترین و کارسازترین شیوه‌های تعامل اجتماعی است.

مهدوی در ادامه سخنان خود گفت: یکی از امر به معروف‌های بسیار بزرگ، انقلاب اسلامی ایران بود و اولین آمر انقلاب اسلامی حضرت امام(ره) بودند که از سال 1342 این انقلاب را رقم زدند.

وی با بیان اینكه حضرت امام اصرار، پافشاری و پیگیری برای تحقق آرمان‌های اسلامی داشتند، گفت: بعضی‌ها می‌گویند که باید واقع‌گرا باشیم اما این‌گونه نیست، باید آرمان‌گرا باشیم.

مهدوی یادآور شد: شهید بهشتی تأکید خاصی روی آرمان‌گرایی دارد و باید بدانیم كه بدون آرمان‌گرایی موفق نخواهیم شد. همیشه باید وقایع پیش‌رو را پیش‌بینی و برای آن‌ها تلاش کرد. اگر واقع‌گرا باشیم، احتمال در جا زدن است.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منكر فارس ادامه داد: این آرمان‌گرایی یکی از ویژگی‌های حضرت امام و مقام معظم رهبری است که مقام معظم رهبری تمدن اسلامی را عنوان می‌کنند. ایشان می‌فرمایند هنوز در این چهل سال تبدیل به حکومت اسلامی نشده‌ایم، ولی اکنون تمدن اسلامی را که زمینه‌ساز فرج امام زمان(عج) است را ورق می‌زنند لذا آرمان‌گرایی خیلی مهم است و باید این‌گونه عمل کنیم.

انتهای پیام
captcha