ضرر 400 میلیون دلاری کارگزاران حج در نیجریه
کد خبر: 3908970
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶

ضرر 400 میلیون دلاری کارگزاران حج در نیجریه

با اعلام تصمیم مقامات عربستان سعودی مبنی بر برگزاری حج سال جاری با حضور تعداد بسیار محدودی از حجاج کشورها، ذی‌نفعان و کارگزاران حج نیجریه متحمل 400 میلیون دلار ضرر شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در نیجریه، سوزان آکپورایای، رئیس انجمن آژانس‌های مسافرتی نیجریه، اظهار کرد: لغو مراسم حج سال 2020 برای بسیاری از کشورها و برپایی آن با تعداد محدودی از زائران، بدون شک تأثیری منفی بر مشاغل كارگزاران مسافرتی خواهد گذاشت، درست مانند محدودیت پروازهای بین‌المللی که به دلیل شیوع بیماری کرونا اعمال شد.

وی بیان کرد: بسیاری از آژانس‌های مسافرتی در ارتباط با بازپرداخت ودیعه‌های 100 هزار داوطلب حج با مشکل اساسی مواجه خواهند شد. با این حال، برای کاهش خسارات و بحران‌های پیش روی مسافران، کارگزاران توانسته‌اند از برخی زائران درخواست کنند که سپرده‌های خود را تا سال آینده و برای حج 2021 در نمایندگی‌های آژانس‌های مسافرتی نگه دارند.

بسیاری از کارشناسان گردشگری نیجریه اعتقاد دارند که دولت باید با اخذ تصمیم‌های مناسب به منظور توسعه این حوزه، جایگزین مناسبی را برای سفرهای زیارتی از جمله حج و جلوگیری از خسارت بیشتر ذی‌نفعان پیدا کند.

انتهای پیام
captcha