راه رسیدن به آرامش حقیقی/ قرآن فقط برای تلاوت نیست
کد خبر: 3908682
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸

راه رسیدن به آرامش حقیقی/ قرآن فقط برای تلاوت نیست

یكی از قاریان ممتاز استان فارس با بیان اینکه برای دستیابی به آرامش باید به خدا متصل شویم، گفت: آرامش جز با یاد و نام خداوند میسر نمی‌شود چنانچه در قرآن نیز آمده است كه حقیقتاً با ذكر خداوند قلب‌ها آرام می‌شود.

به گزارش ایكنا از فارس، برنامه تلویزیونی «فارسی شو» شبكه فارس، شب گذشته، 14 تیرماه همانند شب‌های گذشته میزبان یكی از نخبگان قرآنی استان بود.

حسین پرندک، یكی از قاریان جوان و نام‌آشنای استان فارس میهمان این برنامه بود كه در ابتدا به معرفی اجمالی خود پرداخت و گفت: ارتباطم با قرآن از كودكی با حضور در كلاس‌های قرآن و همچنین شركت در مسابقات قرآن آغاز شد. از 12 سالگی به‌صورت تخصصی وارد عرصه تلاوت شده و تاكنون در رده‌های مختلف سنی در مسابقات ارگان‌های مختلف شركت كرده‌ و حائز  رتبه اول مسابقات قرآن مدارس علوم معارف اسلامی كشور و رتبه دوم رشته ترتیل مسابقات قرآن اوقاف فارس شدم و هم‌اكنون به‌عنوان قاری، مؤذن و مكبر و خادم حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) مشغول به فعالیت هستم.

پرندک از تأثیر انس با قرآن در زندگی گفت و ادامه داد: انس با قرآن آثار و بركات زیادی در زندگی دنیوی و اخروی دارد و برای من انس با قرآن موجب شده است تا همیشه احساس كنم پشتیبان قوی در زندگی دارم و زمانی كه به یک نقطه بی‌نهایت متصل می‌شوم، حس بسیار خوبی دارم و چه كتاب و معارفی بالاتر از قرآن و ذكر خداوند وجود دارد. انسان وقتی به منبع لایزال الهی وحی كه قرآن است متصل می‌شود، مسلماً شاهد آثار و بركات آن در زندگی خود خواهد شد و همین شأنی كه قرآن به انسان می‌دهد‌، برای زندگی دنیا و آخرت كافی است.

وی با بیان اینكه آرامش نتیجه رضایت از زندگی است، گفت: آرامش جز با یاد و نام خداوند میسر نمی‌شود چنانچه در قرآن نیز آمده است كه حقیقتاً با ذكر خداوند قلب‌ها آرام می‌شود و انسان می‌تواند به معنای حقیقی كلمه به آرامش دست پیدا كند. گاهی اوقات آرامش با رفاه مطلق اشتباه گرفته می‌شود، آرامش حتی به مباحث مادی زندگی مربوط نیست چنانچه مشاهده می‌كنیم گاهی انسانی كه در پایین‌ترین درجه اقتصادی زندگی می‌كند، اما از زندگی خود لذت می‌برد و آرامش دارد. مهم‌ترین مبحث این آرامش مأنوس بودن با قرآن كریم و آموزه‌های آن‌ و ذكر خداوند است.

این قاری ممتاز استان فارس به انس و ارتباط بیشتر با قرآن تأکید کرد و یادآور شد: انس تنها به قرائت قرآن نیست، شاید كسی استعداد و مبانی صوتی تلاوت آیات وحی را نداشته باشد، اما اگر بتواند با این كتاب آسمانی ارتباط برقرار كرده و از آموزه‌های آن استفاده كند، در حقیقت با قرآن انس می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha