کتاب «اسلام‌هراسی سیاسی در اندیشکده‌های آمریکایی» رونمایی می‌شود
کد خبر: 3908624
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۳

کتاب «اسلام‌هراسی سیاسی در اندیشکده‌های آمریکایی» رونمایی می‌شود

مراسم رونمایی از کتاب «اسلام‌هراسی سیاسی در اندیشکده‌های آمریکایی» تألیف «حکیمه سقای بی‌ریا»، استاد دانشگاه تهران در محل خبرگزاری ایکنا برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ نویسنده کتاب «اسلام‌هراسی سیاسی در اندیشکده‌های آمریکایی: مقابله با قدرت مقاومت اسلامی» (Political Islamophobia at American Institutes: Battling the Power of Islamic Resistance) در این اثر به تحلیل نقش اندیشکده‌های آمریکایی در نهادینه ساختن و گسترش اسلام‌هراسی در سیاست‌های داخلی و خارجی دولت آمریکا می‌پردازد.
 
این کتاب، به تازگی  در 210 صفحه از سوی انتشارات کمیسیون حقوق بشر اسلامی در لندن به چاپ رسیده است.
 
مراسم رونمایی و معرفی کتاب «اسلام‌هراسی سیاسی در اندیشکده‌های آمریکایی» ساعت 10 صبح دوشنبه 16 تیرماه با حضور نویسنده، در محل سالن همایش خبرگزاری ایکنا برگزار می‌شود. حضور علاقمندان و اصحاب رسانه در این مراسم آزاد است. 
کتاب «اسلام‌هراسی سیاسی در اندیشکده‌های آمریکایی» رونمایی می‌شود

حکیمه سقای بی‌ریا، استاد گروه تاریخ، تمدن و انقلاب اسلامی دانشکده معارف و اندیشه اسلامی دانشگاه تهران است؛ وی دکترای خود را در رشته مطالعات آمریکای شمالی از دانشگاه تهران دریافت کرده و عمده تحقیقات خود را بر موضوع اسلام‌هراسی و تأثیر آن بر روابط بین‌الملل از جمله حقوق بشر، روابط ایران و آمریکا و رابطه بین دولت آمریکا و اقلیت مسلمان این کشور  انجام داده است.
انتهای پیام
captcha