هزینه کردن برای رفاه معلم، سرمایه‌گذاری عاقلانه برای آینده است
کد خبر: 3908622
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰

هزینه کردن برای رفاه معلم، سرمایه‌گذاری عاقلانه برای آینده است

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش فارس با تأكید بر اهمیت تكریم شخصیت فرهنگیان گفت: در ارائه هرگونه خدمات به فرهنگیان باید این موضوع مهم را مدنظر داشت که هزینه کردن برای رفاه معلم یک سرمایه‌گذاری عاقلانه برای آینده است.

به گزارش ایكنا از فارس، محسن کلاری، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش ‌و پرورش فارس امروز، 14 تیرماه در جمع رؤسای ادارات آموزش ‌و پرورش سراسر استان، گفت: فارس به‌عنوان یکی از پهناورترین استان‌های كشور، جمعیت قابل ‌توجهی از فرهنگیان کشور را در خود جای ‌داده است و به همین سبب لزوم برنامه‌ریزی دقیق برای استفاده از این ظرفیت عظیم در جهت تحقق اهداف عالی تربیتی و آموزشی به‌خوبی احساس می‌شود.

وی افزود: یکی از مسائلی که همواره در تعالی آموزش‌ و پرورش موردنظر است، تکریم شخصیت والای فرهنگیان به سبب رسالت بزرگ آن‌ها در دستگاه تعلیم و تربیت کشور است.

كلاری با بیان اینكه معلمان در تحقق اهداف عالی تربیتی و آموزشی نقش اصلی را بازی می‌کنند، افزود: یکی از راه‌های تکریم فرهنگیان، زمینه‌سازی برای برخورداری این قشر فرهیخته و زحمتکش از یک زندگی آرامش‌بخش، با استفاده از منابع و امکانات موجود است.

ویگفت: متأسفانه باید اذعان کرد با وجود تلاش‌های صورت گرفته، آن‌گونه که باید و شاید در بحث ارائه خدمات با کیفیت به فرهنگیان موفق عمل نشده است که خود مولود دلایل متعددی است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش ‌و پرورش فارس بیان كرد: در ارائه هرگونه خدمات به فرهنگیان باید این موضوع مهم را مدنظر داشت که هزینه کردن برای رفاه معلم یک سرمایه‌گذاری عاقلانه برای آینده است.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی کشور و وجود مشکلات در زمینه اقتصادی و بودجه ادارات، مهم این است که چگونه می‌توان با استفاده از خلاقیت‌های مدیریتی و تعامل با سایر دستگاه‌ها، در ارائه خدمات باکیفیت به فرهنگیان موفق عمل کرد.

کلاری اظهار كرد: تمام تلاش این مجموعه ارائه خدمات با کیفیت به فرهنگیان، با تأکید بر حفظ کرامت آن‌هاست چراکه معتقدیم تکریم این قشر زحمتکش با چنین رویکردهایی امکان‌پذیر است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش‌ و پرورش فارس با اشاره به انجام برنامه‌ریزی مدون در راستای کیفیت‌بخشی به خدمات رفاهی به فرهنگیان در استان، افزود: ارائه خدماتی همچون پرداخت وام، لیزینگ لوازم‌خانگی، مسکن فرهنگیان و ... به نحوی برنامه‌ریزی‌شده است که در وهله اولشان و شخصیت فرهنگیان حفظ شده و در گام دوم با بهترین شرایط موجود به فرهنگیان ارائه شود.

وی همچنین به بحث پرداخت وام به فرهنگیان نیز اشاره کرد و گفت: طی رایزنی با بانک‌های عامل سعی شده با آسان‌ترین شکل ممکن به متقاضیان وام پرداخت شود.

کلاری تأکید کرد: رویکرد ما در این اقدامات، حفظ عزت و کرامت فرهنگیان است، هرچند معتقدیم که این‌کارهای ناچیز تنها جبران گوشه‌ای از زحمات این عزیزان خواهد بود.

انتهای پیام
captcha