پیشرفت 90 درصدی فارس برای جمع‌آوری بخاری‌های نفتی مدارس
کد خبر: 3908602
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰

پیشرفت 90 درصدی فارس برای جمع‌آوری بخاری‌های نفتی مدارس

مدیركل نوسازی مدارس فارس با بیان اینكه فارس رتبه اول بخاری‌های نفتی در مدارس كشور داشت، گفت: بحمد الهی پیشرفت 90 درصدی در اجرای طرح جمع‌آوری بخاری‌های غیراستاندارد و نفتی در سطح مدارس استان داشته‌ایم.

به گزارش ایكنا از فارس، سرافراز  موصلی، مدیركل نوسازی مدارس فارس امروز، 14 تیرماه در جمع رؤسای ادارات آموزش‌ و پرورش سراسر استان با اشاره به طرح جمع‌آوری بخاری‌های غیراستاندارد در مناطقی که از امکانات برق و گاز برخوردارند، گفت: این طرح به‌صورت طرح ملی در دستور کار قرار گرفت و اعتبارات هم در این زمینه تأمین شد و در استان فارس نیز 90 درصد در این زمینه پیشرفت داشته‌ایم و این در حالی است که ما رتبه اول بخاری‌های نفتی را در کشور داشتیم.

موصلی افزود: 16 کلاس خشتی گلی در سطح استان داشتیم و ما اولین استانی بودیم که کلاس‌های خشتی و گلی را جمع‌آوری کردیم و اولین استانی هستیم که از یک هزار و 700 مدرسه تخریبی 700 مورد را تمام کردیم و 300 مورد دیگر را با سامان‌دهی به نتیجه خواهیم رساند.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس فارس گفت: برنامه بعدی اجرای طرح سرمایش در مناطق جنوب استان است که هم‌اکنون قریب به 3 هزار اسپیلت حداقل در 3 شهرستان نیاز داریم که ان‌شاءالله با کمک آموزش ‌و پرورش و تلاش‌های انجام‌شده در این راستا، مشکلات مرتفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون 600 پروژه فعال ساخت‌ و ساز مدارس در سطح استان داریم، گفت: اعتبار مورد نیاز برای ساخت این پروژه‌ها مبلغی بالغ ‌بر یک‌هزار و 500 میلیارد تومان است که با اعتبارات موجود ساخت هر مدرسه 5 سال به طول می‌انجامد.

موصلی با اشاره به رشد 80 درصدی ساخت ‌و ساز فضاهای آموزشی و پرورشی در استان در دولت تدبیر و امید، افزود:‌ برای ساخت این پروژه‌ها علاوه بر 100 میلیارد تومان اعتبار سالانه، منابع مختلفی نیز تعریف می‌شود که 100 میلیارد تومان آن از محل مشارکت‌های مردمی است و 30 درصد از این پروژه‌ها نیز از طریق بنیاد برکت ساخته می‌شود.

وی، انتصابات دولت تدبیر و امید را بر مبنای شایسته‌سالاری دانست و گفت: رئیس اداره آموزش ‌و پرورش هر استان درواقع رئیس فرهنگ آن استان است، چراکه نخبگان، مهندسین و پزشکان ما از بستر آموزش‌ و پرورش پا گرفته‌اند و از مدیران این حوزه  الگو می‌پذیرند.

انتهای پیام
captcha