گسترش آموز‌ش‌های مجازی مانع از بروز خلاقیت‌های معلمان نشود
کد خبر: 3908519
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸

گسترش آموز‌ش‌های مجازی مانع از بروز خلاقیت‌های معلمان نشود

مدیرکل آموزش‌ و پرورش فارس بر لزوم آموزش تکنیک‌های تدریس در آموزش مجازی به معلمان تأکید کرد و گفت: با مداخله در بحث آموزش مجازی نباید خلاقیت را از معلمان گرفت، بلکه باید زمینه را برای بسط هر چه بیشتر روش‌های خلاقانه آن‌ها فراهم کرد.

به گزارش ایكنا از فارس، فرهاد اسماعیلی، مدیركل آموزش و پرورش فارس امروز، 14 تیرماه در اجلاس رؤسای ادارات آموزش ‌و پرورش استان که با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری فیزیکی در باشگاه فرهنگیان شیراز برگزار شد، گفت: همزمان با شیوع ویروس کرونا در بحث آموزش مجازی که به‌صورت معلم‌محور، کلاس‌محور و دانش‌آموزمحور در سطح استان اجرا شد، تجربیات خوبی به دست آمد که بنا بر آن است تجربه‌ آموزشی اخیر به‌عنوان تجربه برتر آموزشی کشور در مقاله‌های آموزشی یونسکو به چاپ برسد.

وی با اشاره به اهمیت خلاقیت و نوآوری در حوزه کاری فرهنگیان، بر لزوم آموزش تکنیک‌های تدریس در آموزش مجازی به معلمان تأکید کرد و گفت: با مداخله در بحث آموزش مجازی نباید خلاقیت را از معلمان گرفت، بلکه باید زمینه را برای بسط هر چه بیشتر روش‌های خلاقانه آن‌ها  فراهم کرد.

اسماعیلی شبکه آموزشی دانش‌آموزان «شاد» را  مکمل نظام آموزشی و برنامه‌های آموزش ‌و پرورش دانست و گفت: این شبکه صرفاً برای مسئله بحران کرونا طراحی نشده، بلکه بستری است برای ارائه فعالیت‌های آموزشی و پرورشی در وضعیت‌های اضطراری که ممکن است در حوزه آموزش‌ و پرورش پیش آید.

وی به آموزش‌های خودجوش ارائه‌ شده توسط معلمان به‌صورت مجازی در سطح استان فارس اشاره کرد و گفت: معلمانی هستند که در سخت‌ترین شرایط در نقاط کور اینترنتی در بحران کرونا از هر کمکی برای تدریس به دانش‌آموزان دریغ نمی‌كنند که این خیلی مهم و واقعاً جلوه‌هایی از ایثار است.

مدیرکل آموزش ‌و پرورش فارس با تأکید بر لزوم همدلی و همدردی اجتماعی در مبارزه با بحران‌ها گفت: در مواجه با بحران‌ها هر کدام از افراد جامعه باید احساس مسئولیت کنند و در امور مشارکت  داشته باشند، بر همین اساس در این زمینه نیاز به فرماندهی و رهبری است به ‌گونه‌ای که افراد را منفعل نکنیم و اجازه مشارکت فعال را دهیم.

اسماعیلی با تأکید بر اینکه امروز آموزش مجازی یک ضرورت است، گفت: کمیته آموزش مجازی از دو سال قبل در فارس تشکیل‌ شده و در پی شیوع کرونا ویروس و تعطیلی مدارس نیز اولین مسئله برای ما بستر آموزش مجازی معلم محور بود که مورد تأکید سند تحول بنیادین است. 

مدیرکل آموزش‌ و پرورش فارس در ادامه با اشاره به اقدامات انجام ‌شده برای حل مسائل آموزشی و تربیتی در استان، گفت: یکی از این اقدامات راه‌اندازی مجمعی با همراهی خیرین برای کمک به دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل است که هم‌اکنون با موجودی ۲ میلیارد تومانی شروع به فعالیت كرده است.

وی بیان كرد: این مجمع به دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در سراسر استان، با معرفی و شناسایی آموزش ‌و پرورش، خدماتی چون تهیه لوازم‌التحریر، کیف و کفش و حتی بخشی کمک‌های مالی ارائه خواهد داد.

اسماعیلی با اشاره به کمبود 11 هزار و 800 نیروی انسانی در آموزش ‌و پرورش فارس در سال تحصیلی جدید، گفت: رؤسا باید باتدبیر، درایت، مشورت و برنامه‌ریزی، چالش‌های پیش‌رو را در تأمین نیروی انسانی پشت سر بگذارند و برای بهره‌وری حداکثری از حداقل ظرفیت‌ها، فرآیندها، ارتباطات و رفتار مدیریتی خود را برای این مهم تغییر دهند.

انتهای پیام
captcha